پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اقلام تدارکاتی عملیات حج در مدینه در کجا نگهداری می شود؟

اقلام تدارکاتی عملیات حج در مدینه در کجا نگهداری می شود؟

در سفر حج تمتع زائران حداقل یک هفته از مدت زمان سفر خود را در مدینه منوره حضور دارند که خدمت رسانی به زائران در این مدت هر چند کوتاه اما آکنده از فرصت های معنوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از بخش های خدمت رسان به زائران در عملیات حج واحد تغذیه و تدارکات ستاد مدینه منوره است که برای آشنایی با بخشی از خدمات این واحد به سراغ انبار تدارکات مدینه منوره آمدیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مدینه منوره، اقلام تدارکاتی مورد نیاز مجموعه های حج تمتع در مدینه منوره در انبار مرکزی مدینه در مجاورت آشپزخانه الدخیل مدینه واقع در طریق میقات در مسیر مدینه به مسجد شجره نگهداری می شود.

بر اساس این گزارش 11 قلم از کالای مورد نیاز بهمراه 7 قلم از انواع ظروف یکبار مصرف مورد نیاز هتل های محل اسکان زائران در این انبار نگهداری می شود و برخی از اقلام مورد نیاز همانند نوشابه، آب معدنی، ماست، پنیر و ... نیز که از محصولات تولیدکنندگان سعودی تأمین می گردد، توسط خود این شرکت ها در هتل های محل اسکان زائران توزیع می گردد.

این گزارش می افزاید: توزیع اقلام مورد نیاز در مدینه منوره در دو مرحله صورت می گیرد، در مرحله اول بر اساس تعداد زائرانی که در دورهای مختلف وارد هر هتل می شوند، پیش ازآغاز اعزام زائران به مدینه اقلام مورد نیاز در هتل ها توزیع می گردد در مرحله دوم نیز بر اساس نیاز هر مجموعه اقلام و کالاهای مورد نیاز به مجموعه ها ارسال می گردد.

این گزارش حاکی است : هر کدام از هتل های محل اسکان زائران در صورت نیاز به کالاهای مورد نظر از طریق سامانه جامع تغذیه و تدارکات سازمان حج و زیارت درخواست خود را اعلام می کنند که اقلام مورد نیاز توسط انبار مرکزی مدینه برای آنان ارسال می شود.

همکاران ستادی فعال در واحد تغذیه و تدارکات مدینه منوره از جمله همکارانی هستند که پیش از اعزام زائران به سرزمین وحی به عربستان می آیند و با پایان یافتن عملیات حج همراه با آخرین گروه از زائران «مدینه بعد» به میهن اسلامی بازمی گردند.

گفتنی است هر یک از هتل های محل اسکان زائران دارای یک انبار برای نگهداری کالاها و اقلام مورد نیاز آن مجموعه است و یک نفر از عوامل مجموعه ها به عنوان انباردار در این مجموعه ها فعالیت می کند و مدیریت انبارها با بکارگیری نرم افزار جامع تغذیه و تدارکات سازمان حج انجام می گیرد که آموزش های لازم در خصوص استفاده از این نرم افزار به انباردارها طی دروه ای آموزشی ارائه شده است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.