پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تمجید عربستانی‌ها از مراکز درمانی ایران که منظم‌ترین در حج هستند

تمجید عربستانی‌ها از مراکز درمانی ایران که منظم‌ترین در حج هستند
مدیرکل بعثه‌های پزشکی خارجی عربستان در ملاقات با مدیر عملیات پزشکی حج ایران گفت: مراکز درمانی هلال احمر ایران از منظم‌ترین مراکز درمانی کشورهای خارجی در عربستان هستند و این مدیریت همواره در بین کشورهای دیگر مثال زدنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از تسنیم ، پیرحسین کولیوند رییس بیمارستان جمعیت هلال احمر با دکتر محمد حامد المحماری مدیرکل بعثه‌های پزشکی خارجی دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار که به میزبانی مدیرکل بعثه‌های پزشکی خارجی صورت پذیرفت، راهکارهای تبادل و انتقال تجربیات بین جمعیت هلال احمر ایران و وزارت صحه عربستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر محمد حامد المحماری در ابتدای این دیدار گفت: بنده برای حضور در این جلسه و دیدار هیئت ایرانی جلسه قبلی خود را نیمه تمام گذاشته و خدمت رسیدم.

وی در ادامه افزود: مراکز درمانی هلال احمر ایران از منظم ترین مراکز درمانی کشورهای خارجی در عربستان است و این مدیریت همواره به کشورهای دیگر که تمایل به ارائه خدمات پزشکی به زائران خود را دارند مثال شما را زده و می‌گوییم برای الگوبرداری از مراکز شما بازدید کنند.

قسمتی از جلسه به تبادل اطلاعات در خصوص ایجاد بیمارستان مشترک هلال احمر ایران و صعودی گذشت که پس از توافق‌های اولیه، مقرر شد برای کسب مجوزهای لازم به مقامات عالی سعودی ارجاع شود.

همچنین در این دیدار دکتر محمد حامد المحماری قول همکاری در خصوص ارائه خدمات دیالیز به زوار ایرانی را در مکه و مشاعر مقدسه داده و گفت: دولت سعودی تنها نگران بیماریهای عفونی در حج امسال است.

در این دیدار پیرحسین کولیوند رییس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه نیز با تقدیم قدردانی رییس جمعیت هلال احمر ایران بابت ارائه مطلوب خدمات درمانی به زائران ایرانی عنوان کرد: این مرکز با به همراه داشتن تیمی مخصوص این کار که مشتمل بر متخصصان عفونی و نیز کارشناسان مبارزه با بیماری‌های واگیر است، بیماری‌های عفونی را در بین زائران ایرانی رصد کرده و روزانه گزارش آن را به دفتر مدیریت بیمارستان ارائه می‌دهند.

وی افزود: با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلای زائران ایرانی به بیماریهای عفونی به ویژه کرونا گزارش نشده است، افزود: هلال احمر ایران آمادگی کامل خود را جهت انتقال تجربیات خود در حوزه پزشکی حج به سایر کشورهای اسلامی اعلام می کند.

کولیوند در ادامه با تایید سخنان مدیرکل بعثه‌های پزشکی خارجی در خصوص اینکه خدمت به حاجی موجب تقرب الهی می‌شود، گفت: خدمت به زائر به ویژه زائر پیامبر مهربانی‌ها و نیز زائر حرم امن الهی علاوه بر اینکه جزو توصیه‌های دینی ماست، جزو رئوس برنامه‌های هلال احمر ایران نیز هست.

رییس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه با اعلام این مطلب که روند خدمت رسانی جمعیت هلال ا حمر به حجاج ایرانی در واقع ماه‌ها قبل شروع می‌شود، از جمله این کارها، آموزش‌های لازم است که در قالب‌های مختلف مانند مجله، کتابچه، بروشورهای مصور و نیز تیزرهای حین پرواز ارائه می‌شود.

در این دیدار همچنین از محمد حامد المحماری مدیرکل بعثه های پزشکی خارجی برای دیدار از امکانات هلال احمر به ایران دعوت به عمل آمد که وی با روی باز پذیرفت.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.