پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

طرح توسعه مسجدالحرام در مكه مكرمه+عكس

طرح توسعه مسجدالحرام در مكه مكرمه+عكس

گسترش و تغييرات ساختماني در مسجدالحرام كه مدتي است آغاز شده به صورت شبانه روزي ادامه دارد.

به گزارش حج نیوز از مكه مكرمه،همه ساله جمع كثيري از زائران كشورمان به لحاظ منطقه اسكان در منطقه اي قرار مي گيرفتند كه براي تردد به ايستگاه اتوبوس هاي مشرف مسعي وارد شده و با پيمودن حياط گسترده اي كه شيب ملايمي هم داشت از طريق مسعي وارد مسجدالحرام مي شدند.

اما امسال به لحاظ ساخت و ساز در مسجدالحرام و محيط پيرامون آن زائران همان منطقه از مكه براي ورود به مسجدالحرام فقط از دو مسير- يكي در مروه و ديگري نزديكي مروه- مي توانند به مسعي وارد شده و از آن جا فقط از طريق يك تونل بزرگ كه تعبيه شده است به مطاف وارد شوند.

راه هاي ورود به مسجدالحرام از حوالي حجرالاسود تا بعد از ركن عراقي و تا نزديكي پشت حجر اسماعيل به جز ورودي تونلي كه از مسعي كشيده شده،يكسره مسدود است و با ديواره اي كه تصاوير قبلي همان بخش مسدود شده را بر خود دارد،تزئين شده است.

تونل تعبيه شده براي ورود زائران تقريبا روبروي ركن عراقي است و مناره هاي بلند روبروي اين ركن نيز به مرور در حال كم كردن ارتفاع است چرا كه در قسمت پشتي آن مناره ها ساخت و ساز اصلي تاسيات جديد مسجدالحرام در حال انجام است.

در منطقه مشرف بر حجرالاسود و مقام - كه زمزم واقع بود - ساخت و ساز گسترده اي شبيه به يك صحن بزرگ در حال احداث است كه ستون هاي آن در حال قد برافراشتن است. 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

کمال فیاض پور
کمال فیاض پور یکشنبه, 01 اردیبهشت,1392 17:38
با امید به اینکه تمام کسانی که در راه خدمت رسانی به خلق خدا خالصانه و صادقانه تلاش می کنند در دنیا و آخرت مو فق و سر بلند باشند