پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امشب مسن ترین مادربزرگ ایرانی حج به سرزمین وحی می آید

امشب مسن ترین مادربزرگ ایرانی حج به سرزمین وحی می آید

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با اعلام اینکه جمعیت زائران ایرانی اعزامی به حج امسال تا با پایان امشب به 45 هزار نفر خواهد رسید، گفت: مسن ترین زائر حج امسال که 97 سال سن دارد و اهل کردستان است، امشب به سرزمین وحی مشرف خواهد شد.

مهندس «سعید اوحدی» امروز (چهارشنبه) در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بیش از 40 هزار زائر ایرانی تاکنون به حج اعزام شده اند، گفت: جمعیت زائران ایرانی اعزامی به حج تا ساعت 24 امشب(چهارشنبه) به 45 هزار و 138 نفر خواهد رسید.

وی افزود: امروز 3038 زائر ایرانی در قالب 9 پرواز از طریق فرودگاه مدینه منوره و 1448 زائر ایرانی در قالب 5 پرواز از طریق فرودگاه جده وارد عربستان خواهند شد و تعداد پروازهای حج امسال تا پایان امشب به 162 پرواز خواهد رسید.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه بیان کرد: 2369 زائر ایرانی نیز امروز پس از اقامت یک هفته ای در مدینه و زیارت بارگاه شریف پیامبر اسلام(ص) و ائمه مظلوم بقیع(ع) در مسجد شجره محرم شده و برای انجام مناسک عبادی حج راهی مکه مکرمه خواهند شد.

وی همچنین از حضور 30 هزار و 127 نفر زائر ایرانی در مکه مکرمه تا بامداد گذشته خبر داد و اظهار داشت: این گروه از زائران بخشی از مناسک حج تمتع خود را به جا آورده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با اشاره به اینکه عملیات اعزام زائران ایرانی از اول شهریورماه آغاز شده و تا 26 شهریور ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: آخرین گروه از زائران مدینه قبل 20 شهریور ماه به فرودگاه مدینه اعزام خواهند شد و پروازهای مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده تا 26 شهریور ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان حج با بیان اینکه اولین گروه از جانبازان میهن اسلامی بامداد سه شنبه برای انجام مناسک حج وارد مکه مکرمه شدند، گفت: دومین کاروان جانبازان سرافراز ایران اسلامی نیز روز گذشته وارد مدینه منوره شدند.

رئیس سازمان حج در پایان گفت: مسن ترین زائر ایرانی حج امسال که 97 سال سن دارد و اهل کردستان است، امشب از طریق فرودگاه جده وارد عربستان خواهد شد.

در موسم حج امسال 64 هزار ایرانی به سرزمین وحی مشرف می شوند.  


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.