پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت با دومین گروه از جانبازان اعزامی به حج

دیدار سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت با دومین گروه از جانبازان اعزامی به حج

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت پیش از ظهر امروز (پنجشنبه)طی مراسمی که در هتل «جلنار طیبه» مدینه برگزار شد، با دومین گروه از جانبازان اعزامی به حج دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، در این مراسم با حضور 41 نفر از جانبازان 70 درصد، قطع نخاعی ، ویلچری و شیمیایی برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت طی سخنانی به عظمت جایگاه جانبازان پرداخت و گفت: شما عزیزان با خدا معامله کردید و ایثار و فداکاری شما باعث پیشرفت و امنیت کشور شده است.

وی در سخنانش به آداب زیارت اشاره کرد و بیان کرد: هدف ما از زیارت رسول خدا(ص) الگوگیری است اما بعضاً با نگاه نادرست برخی با نگاه حاجت گیری به مقوله زیارت نگاه می کنند در صورتی که هدف از زیارت این نیست ما پیامبر(ص) و ائمه(ع) را به عنوان بهترین مخلوقات واسطه فیض قرار می دهیم تا شفیع ما نزد خداوند شوند.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت یکی از اهداف از زیارت را شناخت زیارت شونده برشمرد و اظهار داشت: هدف از زیارت این است که ابعاد وجودی مزور را بشناسیم و به این سرزمین مقدس بیاییم و با پیامبر(ص) و ائمه(ع) بیعت نماییم.

حجت الاسلام قاضی عسکر به زیارتنامه پیامبر(ص) اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در این زیارتنامه هیچ بحثی از حاجت خواهی نیست و این دعا شامل مضامین معنوی است و به جایی می رسد که از پیامبر(ص) می خواهیم که ما را از ضلالت و گمراهی نجات دهد و می گوییم که ما به اینجا آمده ایم که در محضر شما خدا را سپاس گوییم و اگر دستورات نورانی قرآن نبود معلوم نبود چه بر سر ما می آمد.

وی در سخنانش به اهمیت توبه پیش از زیارت اشاره کرد و گفت: در روایات آمده که قبل از زیارت قلب خود را از زنگارها خالی کنیم ، توبه کنیم تا قلب ما از اغیار خالی شود و در این سرزمین مقدس لبریز از محبت پیامبر(ص) و آل الله شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص آداب زیارت ادامه داد: پیش از زیارت غسل می کنیم تا جسم خود را پاک کنیم و سفارش شده با عجله و گستاخانه حرکت نکنیم و با وقار و متانت گام برداریم و چشم خود را به زمین بدوزیم تا به مضجع شریف پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع) برسیم، اذن دخول بگیریم همانگونه که خداوند در قرآن می فرماید وقتی می خواهید وارد خانه پیامبر شوید، اذن بگیرید.

وی همچنین در سخنانش به اخلاق و سیره پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: باید از سیره نبوی درس بگیریم تا رفتار و اخلاق ما عوض شود و رنگ خدایی بگیریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت خاطر نشان کرد: نمی گوییم حاجت خواهی نکنید ولی اینها در مقابل عظمت پیامبر(ص) کم است از پیامبر خواسته های بزرگی چون بهشت بخواهید که البته شما عزیزان جانباز یک قدم به بهشت نزدیک شده اید.

این مراسم با دیدار و گفتگوی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج با یکایک جانبازان سرافراز میهن اسلامی اعزامی به حج پایان یافت.

مدیحه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) بخشی از این مراسم بود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.