پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضور بیش از 11 هزار زائر ایرانی ؛

مراسم دومین دعای کمیل حج امسال در بین الحرمین مدینه برگزار شد+عکس

مراسم دومین دعای کمیل حج امسال در بین الحرمین مدینه برگزار شد+عکس

مراسم دومین دعای کمیل حج امسال با حضور بیش از 11 هزار زائر ایرانی در بین الحرمین مدینه منوره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مراسم دومین دعای کمیل حج امسال با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، حسین صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض و جمعی از مسئولان ایرانی در جمع بیش از 11 هزار زائر ایرانی حاضر در مدینه منوره برگزار شد.

بر اساس این گزارش، 11 هزار زائر ایرانی شیفته اهل بیت(ع) پنج شنبه شب در جوار بارگاه شریف پیامبر اسلام(ص) و ائمه مظلوم بقیع(ع)، با نوای "یارب یارب" فضای معنوی بین الحرمین مدینه را عطر آگین کردند.

این گزارش حاکی است این مراسم معنوی با مدیحه سرایی اهل بیت(ع) همراه بود.

در انتهای این مراسم معنوی حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سلامتی رهبر معظم انقلاب، سربلندی و تداوم عزتمندی جمهوری اسلامی، پیروزی و سربلندی مسلمین جهان و قبولی حج و زیارت همه زائران را آرزو کرد.

در پایان این مراسم باشکوه از تلاش و همکاری شایسته نیروهای انتظامی و امنیتی مدینه منوره در برگزاری این مراسم معنوی تشکر شد.

با پایان یافتن این مراسم معنوی زائران ایرانی شرکت کننده در این مراسم معنوی برای نظافت مکان مقدس بین الحرمین اقدام کردند.

شایان ذکر است عصر پنجشنبه حدود 4 ساعت مانده به زمان برگزاری مراسم معنوی دعای کمیل، باران شدیدی در مدینه منوره بصورت منقطع باریدن گرفت اما علی رغم پیش بینی تداوم بارش باران در زمان برگزاری مراسم، همه زائران ایرانی حاضر در مدینه و محبان اهل بیت(ع) خود را برای حضور در مراسم دعای کمیل آماده کرده و در محل برگزاری مراسم حضور یافتند.

لازم به توضیح است بارش باران تا ساعتی پیش از برگزاری مراسم ادامه داشت اما با همت خوب خادمان حجاج در بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و ستاد حج در مدینه منوره و حتی همکاری نیروهای خدمات رسان کشور میزبان و با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان ایرانی، فضا برای برگزاری مراسم کاملاً آماده شد و با الطاف پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مراسم دومین دعای کمیل مدینه در شرایطی معنوی و روحانی و بسیار مطلوب برگزار گردید.

شکوه برگزاری دعای کمیل در حج و نظم زائران ایرانی در این مراسم، یکی از ویژگی های حج جمهوری اسلامی است که همواره مسئولین کشور میزبان به نیکی از آن یاد می کنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.