پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام بدلیل طوفان شدید در مکه

سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام بدلیل طوفان شدید در مکه

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص سقوط جرثقیلی در صحن مسجدالحرام بدلیل طوفان شدید امروز مکه گفت: متاسفانه بیش از 60 زائر غیر ایرانی طی این حادثه جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مکه مکرمه، مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص حادثه امروز(جمعه) در مسجدالحرام گفت: امروز بدلیل طوفان شدیدی که در مکه اتفاق افتاد جرثقیل سنگینی در صحن مسجدالحرام سقوط کرد که متأسفانه تعدادی زیادی از زائران غیر ایرانی که در پشت مقام ابراهیم مشغول عبادت بودند، بدلیل سقوط این چرثقیل جان باختند و تعداد زیادی از زائران مجروح شدند.

وی افزود: همکاران مرکز پزشکی حج و زیارت آنجا مستقر هستند و بدلیل اینکه زائران ایرانی که محرم می شوند معمولاً بعد از ساعت یک نیمه شب برای انجام اعمال وارد مسجدالحرام می شوند در آن لحظه تنها 12 نفر از زائران ایرانی زخمی شدند و تعدادی از مصدومانی که احتیاج به درمان در بیمارستان داشتند به بیمارستان نور مکه مکرمه انتقال داده شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: بیمارانی که بصورت سرپایی درمان شده اند، به کاروان های خودشان انتقال داده شده اند.

وی بیان کرد: وقوع طوفان در مکه مکرمه باعث شده قطع برق برخی هتل های مکه شد و زائران یکی از هتل های محل اسکان زائران ایرانی که برق آن قطع شده بود به هتل دیگری انتقال داده شدند.

رئیس سازمان حج همچنین گفت: درب های مسجدالحرام در حال حاضر بسته است.

وی از حضور فعال ستاد مکه مکرمه در حج در پیگیری مسائل زائران از لحظات اولیه این حادثه خبر داد و گفت: اخبار تکمیلی در خصوص این حادثه متعاقباً اعلام خواهد شد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.