پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازدید رییس سازمان حج و زیارت از خبرکزاری جمهوری اسلامی

بازدید رییس سازمان حج و زیارت از خبرکزاری جمهوری اسلامی

دکتر موسوی: بر اساس رایزنی های صورت گرفته، راه سامرا باز شده و زایران نوروزی عتبات عالیات از فردا ( یکشنبه) می توانند به زیارت حرمین عسکریین(ع) مشرف شوند.

به گزارش "حج نیوز" حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسوی روز شنبه در حاشیه دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) اعلام کرد: با رایزنی های صورت گرفته با مقامات عراقی، شمار زایران ایرانی به نجف و کربلا از این پس افزایش خواهد یافت.

وی در این دیدار اظهار داشت: خبر در جامعه تاثیر گذار بوده لذا شایسته است اصحاب رسانه در کنار حرفه خود، علم رجال را بیاموزند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه متاسفانه برخی اخبار با سو گیری های منفی سبب التهاب در جامعه می شود، افزود: این رسانه ها برای جلب مخاطبان بیشتر مبادرت به تولید و نشر این اخبار می کنند که در نهایت هم التهاب آفرینی می کنند و هم باعث از بین رفتن حیثیت انسان می شود.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: در کشور اسلامی زندگی می کنیم که اعتقاد، اخلاق و عمل به عنوان سه عنصر جدایی ناپذیر می تواند انسان را به بلندی و پیشرفت برساند لذا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شایسته است که جامعه بخصوص رسانه ها اخلاق را رعایت کنند.

وی با اشاره به حساسیت کار خبر افزود: خبرنگار باید در کنار صداقت و امانت عنصر مصلحت نظام را مد نظر داشته باشد، همچنین حفظ جایگاه نظام نیز از اهمیت خاصی برخوردار است .

دکتر موسوی با بیان اینکه خون هایی برای انقلاب و نظام ریخته شده است، گفت:‌ متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده رسانه ها جایگاه شورای نگهبان ، ریاست جمهوری و مجلس را زیر سوال برده اند لذا نباید شان آن را با هجمات از بین ببریم.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: خبرنگار باید از حیث وظیفه شرعی به تهیه خبر اقدام کند یعنی یا در راستای امر به معروف یا نهی از منکر، راه سومی نیز وجود ندارد لذا باید شرایط 16 گانه این دو رعایت شود .

وی با بیان اینکه امروز اخلاق در جامعه در حال کمرنگ شدن است ، افزود: خبرگزاری در این برهه مسئولیتی سنگینی بر عهده دارد.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از افزایش سهیمه حج تمتع در سالجاری خبر داد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.