پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

طی اطلاعیه ای از سوی سازمان حج و زیارت ؛

آخرین وضعیت آسیب دیدگان حادثه مکه مکرمه اعلام شد

آخرین وضعیت آسیب دیدگان حادثه مکه مکرمه اعلام شد
روابط عمومی سازمان حج و زیارت آخرین وضعیت آسیب دیدگان حادثه روز گذشته مکه مکرمه را اعلام کرد.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین وضعیت آسیب دیدگان حادثه روز گذشته (جمعه) در مکه مکرمه اعلام کرد: 32 نفر از مجروحین حادثه روز گذشته مکه مکرمه در بیمارستان بستر شدند. 

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همه مجروحان به غیر از 5 نفر از آنان بصورت سرپایی مداوا شده و از بیمارستان مرخص شده اند و 7 مصدوم نیز در بیمارستان سعودی بستری می باشند.

بر اساس این اطلاعیه از لحظات اولیه وقوع این حادثه تلخ ستاد حج در مکه مکرمه و مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی بصورت فعال و جدی امور زائران آسیب داده را پیگیری و دنبال کرده اند .

در این اطلاعیه آمده است: در حال حاضر وضعیت مکه مکرمه و مسجدالحرام آرام و عادی است و زائران مناسک عبادی خود را انجام می دهند و شرایط کنترل شده است.

در متن این اطلاعیه آمده است : ستاد مکه مکرمه در حج به مدیران کاروان های حج امسال اعلام کرده تا در صورت عدم بازگشت زائرانشان به کاروان بعد از وقوع حادثه روز گذشته مسجدالحرام، در اسرع وقت مراتب را به واحد امداد و گمشدگان ستاد مکه جهت پیگیری های بعدی اطلاع دهند.

طی حادثه سقوط یک بالابر در صحن مسجد الحرام که ساعت 5 بعدازظهر روز گذشته (بوقت محلی) دراثر طوفان شدید مکه بوقوع پیوست، طبق اعلام رسمی دفاع مدنی عربستان 107 زائر بیت الله الحرام که عموماً از کشورهای هند، پاکستان و اندونزی بودند جان باختند و تاکنون آمار آسیب دیدگان ایرانی این حادثه 32 مجروح و یک فوتی اعلام شده است. 
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.