پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

تعداد جان باختگان ایرانی حادثه مکه به 5 نفر افزایش یافت

تعداد جان باختگان ایرانی حادثه مکه به 5 نفر افزایش یافت

معاون سازمان حج و زیارت با تعداد مجروحین ایرانی حادثه مکه مکرمه 32 نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه تعداد جان باختگان این حادثه به 5 نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حمید محمدی معاون امور حج و زیارت سازمان حج  صبح امروز(یکشنبه)در خصوص حادثه روز جمعه گذشته مکه مکرمه اعلام کرد: از لحظه وقوع حادثه تیم های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، مرکز پزشکی حج و زیارت و واحد امداد و پیگیری ستاد مکه مکرمه بصورت جدی و فعال وارد کار شدند و همه مجروحان را به بیمارستان انتقال دادند که در حال حاضر حال عمومی همه آنان خوب است.

وی تعداد مجروحان ایرانی حادثه اخیر مکه مکرمه را 32 نفر اعلام کرد و افزود: تعدادی از این مجروحین بصورت سرپایی مداوا شده و ترخیص شدند و در حال حاضر 6 نفر از آنان در بیمارستان ایرانی مکه و 6 نفر در بیمارستان سعودی مکه مکرمه بستری هستند و روند درمان آنان ادامه دارد.

معاون سازمان حج و زیارت اظهار داشت: پس از وقوع حادثه روز جمعه به همه کاروان های مستقر در مکه اعلام کردیم که در صورتی که پس از وقوع این حادثه زائران آنها به کاروان مراجعه نکردند موضوع را سریعاً به ستاد مکه اطلاع دهند که بر اساس سرکشی های صورت گرفته و اطلاعات جمع آوری شده همه مجموعه های خدمتگزار جمع بندی صورت گرفت که متوجه شدیم متاسفانه از مجموع 11 زائر مفقود شده 4 نفر از آنان در این حادثه جان باختند که جسد آنان را در سردخانه های عربستان پیدا شده بود و فوت این عزیزان به خانواده هایشان اطلاع داده شد.

وی در ادامه بیان کرد: بر این اساس تعداد جان باختگان ایرانی حادثه روز جمعه مکه به 5 نفر افزایش یافت که بنده از طرف همه مجموعه های خدمتگزار زائران  در بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و کارگزاران زیارتی و مرکز پزشکی حج و زیارت فوت این بزرگوران را به بازماندگانشان تسلیت عرض نموده و برای آنان طلب مغفرت و رحمت الهی دارم.
معاون سازمان حج اعلام کرد: متاسفانه آقایان محمد مجلسی از کاروان 17743 تهران، ولی اسمعیلی از کاروان 39009 استان خراسان جنوبی، سید محمد هاشم زهی از کاروان 23114 استان سیستان و بلوچستان و علیرضا عامری از کاروان 22124 استان سمنان مفقودین حادثه مکه بودند که متاسفانه طی این حادثه جان باختند.

وی در سخنانش خبر شبکه العربیه مبنی بر فوت 25 زائر ایرانی در حادثه روز جمعه گذشته مکه را تکذیب کرد و گفت: تعداد مفقودین در حال حاضر 7 نفر است که در این خصوص تیم های ما تمام سرکشی لازم را از مراکز مختلف عربستان از جمله بیمارستان ها و مراکز درمانی، پلیس و سردخانه ها و ... داشته اند و امیدواریم بزودی از وضعیت این عزیزان نیز مطلع شویم و اخبار خوشی از شرایط آنان داشته باشیم که البته مفقود شدن این عزیزان نیز به اطلاع خانواده هایشان رسیده است.

گفتنی است مرحوم سیف الله اسدی مینا از کاروان 33021 استان همدان نیز اولین زائر ایرانی فوت شده در حادثه روز جمعه اعلام شده بود.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.