پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین وضعیت آسیب دیدگان حادثه مکه مکرمه

آخرین وضعیت آسیب دیدگان حادثه مکه مکرمه

رییس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس آخرین آمار ها در حادثه سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام بیش از 150تن کشته و هزار و 200نفر مجروح شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ؛ سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین آمار تلفات حادثه مکه اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده در حادثه سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام، بیش از 150نفر از زایران خانه خدا کشته و هزار و200 تن دیگر مجروح شدند که  8تن از فوتی ها از زائران ایرانی هستند.

وی در ادامه افزود: از روز گذشته کمیته ویژه ای تشکیل شد و پس از دریافت اطلاعات مفقودین از 390کاروان، عکس و مشخصات آنان در اختیار این کمیته قرار گرفت و جستجو برای یافتن این زایران آغاز شد.
اوحدی با بیان اینکه وضعیت 4تن از مفقودین نیمه شب گذشته مشخص شد گفت: متاسفانه این مفقودین جزو جان باختگان بودند ضمن اینکه امروز نیز وضعیت 4تن دیگر مشخص شد که بر همین اساس سه تن  جز فوتی ها بودند و یک نفر نیز در بیمارستان ملک فیصل بستری بود.
رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: در حال حاضر وضعیت عمومی این زائر خوب است و به نظر می رسد طی دو روز آینده مرخص شود.
وی با اشاره به اینکه هنوز وضعیت سه نفر مفقودی مشخص نشده است ، گفت: جستجوها در تمامی بیمارستان ها و مراکز پزشکی قانونی برای یافتن این سه زائر ادامه دارد.
اوحدی در خصوص آخرین وضعیت مجروحین ایرانی اضافه کرد:تمامی 25زائر بستری شده در بیمارستان های ایران مرخص شدندو در حال حاضر 7زائر در بیمارستان های سعودی بستری هستند که حال عمومی آنان رضایت بخش است.
رییس سازمان حج و زیارت گفت: قطعا 4نفر از این زائران تا ایام تشریق مرخص می شوند و برای سه زایر دیگر نیز امکانات ویژه از جمله آمبولانس و خدمات پزشکی مورد نیاز در نظر گرفته خواهد شد تا بتوانند بدون هیچ مشکلی اعمال خود را انجام دهند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.