پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آمار رسانه‌های خارجی از کشته‌شدگان ایرانی در حادثه مکه قابل استناد نیست

آمار رسانه‌های خارجی از کشته‌شدگان ایرانی در حادثه مکه قابل استناد نیست
معاون پارلمانی و کنسولی وزارت خارجه کشورمان گفت: آمار رسانه‌های خارجی از کشته‌شدگان ایرانی در حادثه مکه قابل استناد نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت،حسن قشقاوی با بیان اینکه برای کشف آمار دقیق کشته‌شدگان حجاج ایرانی نباید به خبرگزاری‌های خارجی استناد کرد، گفت: آمار اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت دقیق‌ترین آماری است که از وضعیت حجاج ایرانی اعلام می‌شود.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمار و اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت قابل استناد است، گفت: نمایندگان سازمان حج و زیارت از لحظات اول در صحنه حضور داشته‌اند و نسبت به اوضاع ایرانیان وقوف کامل دارند لذا نباید بر آماری که از سوی برخی خبرگزاری‌های خارجی اعلام می‌شود، تکیه کرد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه بر همین اساس تصریح کرد: آمار و اطلاعاتی از‌‌ همان لحظات نخست مبنی بر تعداد کشته شدگان، زخمی‌ها و مفقودین ماجرا داشتیم که به علت عدم اطمینان از اوضاع مفقودین و شرایط آن‌ها، در اعلام آمار اطاله شد.

وی در ادامه به فعالیت وزارت امور خارجه در کنار سایر دستگاه‌های مربوطه در عربستان سعودی اشاره و عنوان کرد: سرکنسولگری ایران در عربستان پیگیری‌های لازم را در چارچوب وظایف قانونی خود در کنار مسئولان سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهد.

قشقاوی با اشاره به فعالیت نماینده وزیرخارجه از لحظه نخست به صورت فعال در محل حادثه، یادآور شد: مسئولان وزارت خارجه، سازمان حج و زیارت، نمایندگی ولی فقیه در بعثه و مأموران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تشکیل ستادی به صورت شبانه روزی، هماهنگ و فعال در مکه مکرمه مشغول پیگیری وضعیت حجاج ایرانی هستند.

وی اضافه کرد: به احتمال زیاد ادامه روند مناسک حج صورت خواهد گرفت و گمان نمی‌شود که بر روند آن خللی وارد شود.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه که با خانه ملت گفت‌و‌گو می‌کرد٬ اظهار داشت: دولت عربستان سعودی نیز اعلام کرده به سرعت در حال بازسازی مناطق تخریب شده است تا خللی در روند اجرای مناسک حج وارد نشود.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.