پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت :

رفتار با مجروحین ایرانی در بیمارستان های مکه مطلوب است

رفتار با مجروحین ایرانی در بیمارستان های مکه مطلوب است

رئیس سازمان حج و زیارت پس از عیادت از مجروحین ایرانی بستری شده در بیمارستان سعودی مکه گفت: رفتار با مجروحین ایرانی بر اساس اعلام پزشکان ایرانی مرکز پزشکی حج و زیارت که در این بیمارستان ها مستقر شده اند، در سطح خوب و قابل قبولی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به مکه مکرمه، مهندس سعید اوحدی روز گذشته(یکشنبه) پس از عیادت از مجروحین ایرانی بستری در بیمارستان ملک فیصل مکه گفت: بر اساس اعلام پزشکان ایرانی مستقرشده در بیمارستان های سعودی و بر اساس مشاهدات رفتار و خدمات رسانی به مجروحین ایرانی حادثه مکه مکرمه در سطح خوب و قابل قبولی است.

وی افزود: در دیداری که با مجروحین ایرانی در بیمارستان ملک فیصل داشتم، مدیریت و کادر درمانی بیمارستان سرکشی های لازم را از بیماران ایرانی دارند و رفتار و رسیدگی آنان مطلوب است و رفتار آنان با مجروحین ایرانی بر اساس وجدان و وظیفه کاری است.

این گزارش می افزاید : دکتر «نادر بن حمزه مطیر» رئیس سعودی بیمارستان ملک فیصل که در عیادت از مجروحین ایرانی حادثه مکه مکرمه رئیس سازمان حج را همراهی می کرد، در خصوص فرآیند درمان مجروحین گفت: بیماران آسیب دیده که به بیمارستان های سعودی انتقال داده می شوند، در ابتدا جداسازی اولیه شده و طی دو یا سه ساعت اولیه حضور در بیمارستان معاینات لازم از آنان صورت می گیرد تا علائم جراحت کاملاً مشخص شده و بروز داده شود و سپس به بخش های مرتبط بیمارستان انتقال داده می شوند.

وی بیان کرد: دولت عربستان تمهیداتی اندیشیده تا مجروحینی که نمی توانند حج شان را انجام دهند، همراه با اتومبیل مخصوص بهمراه پزشک و پرستار به عرفات و مشاعر مقدسه انتقال داده شوند تا مناسک شان را انجام داده و به بیمارستان بازگردانده شوند.

رئیس بیمارستان ملک فیصل عنوان کرد: طبق دستورالعمل و بر اساس وظیفه انسانی خدمت به حجاج و زائران خانه خدا وظیفه ماست و ما هیچ منتی بر کسی نداریم و فقط می خواهیم که زائران بستری شده در بیمارستان برای ما دعا کنند.

در حال حاضر 7 زائر ایرانی مجروح شده در حادثه روز جمعه گذشته مکه در بیمارستان های سعودی مکه مکرمه بستری هستند همچنین 25 مصدوم ایرانی بستری شده در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه پس از بهبودی به کاروانهای خود برگشته اند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.