پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت پس از بازدید از ستاد مکه :

خدمتگزاران حجاج با اخلاص و انگیزه دینی به زائران خدمت رسانی می کنند

خدمتگزاران حجاج با اخلاص و انگیزه دینی به زائران خدمت رسانی می کنند

سرپرست حجاج ایرانی در بازدید از ستاد مکه مکرمه گفت: امروز حج گزاری نسبت به گذشته شرایط بسیار مطلوبتری پیدا کرده البته نمی خواهیم بگوییم که بی عیب و نقص شده ولی در همه حوزه ها روبه رشد بوده ایم و کارهای جدیدتری صورت گرفته که البته باید تلاش کنیم همچنان رو به جلو حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مکه مکرمه؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عصر امروز(چهارشنبه) پس از بازدید از ستاد مکه مکرمه گفت: با همت کارشناسان حوزه سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری و ستادهای حج که بصورت صمیمانه با یکدیگر همکاری می کنند با نظر به مباحث مربوط به آسیب شناسی حج سال گذشته نقاط ضعف شناسایی و راه حل لازم برای برطرف کردن آن ارائه می شود.

وی افزود : در این مرحله از عملیات حج نتیجه برنامه ریزی ها مستمر یکساله خودش را نشان می دهد و ما احساس می کنیم که خوشبختانه سال به سال گام های بهتری برای امور بر می داریم بگونه ای که امسال در حوزه انفورماتیک، تغذیه، تدارکات، حمل و نقل و ... برنامه ها و اقدامات رو به رشد است.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه گفت: یک مسئله مهمی که زائران در سال های گذشته به ما معترض بودند این بود که در حج اسراف زیادی صورت می گیرد خوشبختانه با برنامه ریزی های جدی جلوی اسراف ها گرفته شد و نرم افزارهای جدیدی که تهیه شده  به ما نشان می دهد کدام جنس باید تزریق شود کدام جنس میزانش مازاد است و نیازهای ما را مشخص می کند.

وی ادامه داد: نقل ترددی که در چند سال اخیر اجرا شده تحول بزرگی در حوزه حج و زیارت بود و بدین ترتیب وقت زائران کمتر تلف می شود. در سال های قبل همیشه یکی از نگرانی های ما این بود که زائران زمانی که از عرفات حرکت می کردند تا  به مزدلفه برسند مسافت کمی را ساعت ها در ترافیک می ماندند اما امروز ظرف 15 تا 20 دقیقه زائران از عرفات با اتوبوس های در نظر گرفته شده به مزدلفه انتقال داده می شوند و با آرامش خاصی استراحتشان را می کنند و به سوی منا حرکت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز حج گزاری نسبت به گذشته شرایط بسیار مطلوبتری پیدا کرده البته نمی خواهیم بگوییم که بی عیب و نقص شده ولی در همه حوزه ها روبه رشد بوده ایم و کارهای جدیدتری صورت گرفته که البته باید تلاش کنیم همچنان رو به جلو حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: معظم له همیشه به ما این توصیه دارند که به کارهای خوبی که انجام می دهید نه مغرور نشوید و نه در آن کارها متوقف شوید بلکه گام هایی به جلو بردارید و ببینید آن کارهایی که نکردید کدام است و آنها را انجام دهید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت در ادامه گفت: نیروهای خدمتگزار به حجاج از سر اخلاص مشغول به کار هستند و با  انگیزه دینی کار می کنند اینجور نیست که فقط انگیزه شغلی داشته باشند بلکه از سر اخلاص کار می کنند.

وی ادامه داد: در چند روز آینده خواهید دید که عملیات گسترده ای برای انتقال 64 هزار زائر ایرانی از مکه به عرفات ، در مرحله بعد از عرفات به مشعر و در روز عید قربان از مشعر به منا صورت می گیرد که عملیات پیچیده ای است و کار راحتی نیست آنهم با شرایطی که ضریب سنی زائران بالاست و باید مراقب باشیم زائران مفقود نشوند همچنین از لحاظ غذا، آب و گرما مشکل نداشته باشند و همچنین باید مراقب شرایط جوی باشیم تا خیمه ها آسیب نبیند و آب و برق قطع نشود که اینها کارهای پیچیده ای است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ابراز خرسندی کرد: خوشبختانه امروز همکاران ما در بعثه، سازمان حج و ستادها متخصص و متعهد هستند و خدا را شکر می کنیم که به همت این عزیزان تا این لحظه از عملیات غیر از حادثه تلخ مسجدالحرام که همه ما را غمگین و داغدار کرد بحمدالله نسبت به سال گذشته شرایط مطلوبتر و بهتر است و امیدواریم بتوانیم تا پایان عملیات حج شرایط مطلوب و آرامی را داشته باشیم و با توکل به خدا حج امسال را به پایان برسانیم.

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر عصر امروز با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری از بخش های مختلف ستاد مکه شامل تغذیه و تدارکات، روابط عمومی، انفورماتیک، امور مالی و حسابرسی، نمایندگی وزارت خارجه، بازرسی و ارزشیابی، حراست، دبیرخانه، پشتیبانی، حمل و نقل، نقل ترددی و ... بازدید و رهنمودهایی برای پیشبرد بهتر امور ارائه کرد.

در این بازدید مسئولین هریک از بخش های ستاد مکه گزارشی از فعالیت خود به نماینده ولی فقیه ارائه دادند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.