پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران:

نفوذ فرهنگي و سياسي خطرناكتر از نفوذ اقتصادي و امنيتي است

نفوذ فرهنگي و سياسي خطرناكتر از نفوذ اقتصادي و امنيتي است
رهبر انقلاب همچنين با تأكيد بر ضرورت توجه كامل سپاه پاسداران به همه‌ي تهديدها افزودند: تلاش دشمن براي نفوذ، از جمله تهديدات بزرگ است. ايشان افزودند: نفوذ اقتصادي و امنيتي البته خطرناك است و پيامدهاي سنگيني دارد اما نفوذ سياسي و فرهنگي دشمن، خطر بسيار بالاتري است كه همه بايد مراقب آن باشند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سپاه را نعمت بزرگ الهي و پاسدار آگاه و بيناي انقلاب اسلامي در مسائل داخلي و خارجي خواندند و با تبيين الزامات و ابعاد پاسداري از انقلاب اسلامي افزودند: دشمن به اميد واهي پايان يافتن انقلاب، در فكر نفوذ به‌خصوص نفوذ سياسي – فرهنگي است كه شناخت توطئه‌هاي دشمن، تقويت و استحكام روحيه‌ي انقلابي و حركت مستمر به‌سمت تحقق آرمان‌ها اين هدف را ناكام خواهد گذاشت.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار در تشريح جايگاه سپاهيان پاسدار و وظايف خطير آنان در موقعيت كنوني و آينده‌ي كشور، به تبيين چهار كلمه‌ي «سپاه»، «پاسداران»، «انقلاب» و «اسلامي» و ابعاد و خصوصيات و الزامات آن پرداختند.

ايشان كلمه‌ي «سپاه» را به‌معناي داشتن سازمان و تشكيلات و نظم و انضباط دانستند و خاطرنشان كردند: براي هيچ سازمان و نهادي همچون سپاه وظيفه‌ي سازماني براي پاسداري از انقلاب اسلامي به‌عنوان عزيزترين حادثه‌ي تاريخي و جاري كشور، تعريف نشده است.

رهبر انقلاب اسلامي، «پيرنشدن و تجديد حيات» از طريق رشد و تعميق و «تربيت عناصر جديد، كارآمد و فهيم» را از جمله الزامات تشكيلات سپاه برشمردند و گفتند: سپاه علاوه بر تربيت عناصر دروني جديد، با عناصري كه در خدمت دستگاه‌هاي مختلف قرار مي‌دهد بر آن مجموعه‌ها و تشكيلات تأثيرگذاري مي‌كند و انسان‌هاي مؤثري را رشد مي‌دهد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه يكي ديگر از خصوصيات تشكيلاتي بودن سپاه، به‌وجود آمدن «اقتدار ميداني، سياسي و هويتي و عزت‌بخشي» است، افزودند: از جمله ويژگي‌هاي «سازماني بودن سپاه»، جوان‌گرايي و استفاده از تجربه‌ي نيروهاي قديمي و كاركشته است كه بايد اين روند حفظ شود و انقطاع نسلي در سپاه بوجود نيايد.

ايشان سپس كلمه‌ي «پاسدار» و «پاسداري از انقلاب» را نماد اراده و حضور و هويت انقلابي دانستند و تأكيد كردند: هنگامي كه مي‌گوييم پاسداري از انقلاب يعني اراده‌ي انقلابي همچنان مستحكم وجود دارد و انقلاب نيز همچنان با قدرت و قوت زنده و حاضر است زيرا اگر انقلاب زنده نباشد، پاسداري از آن معنايي نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامي يكي ديگر از ابعاد مفهوم «پاسداري از انقلاب» را مورد تهديد بودن انقلاب، برشمردند و خاطرنشان كردند: اگر تهديدي وجود نداشت، پاسداري از انقلاب لزومي نداشت، پس با توجه به وجود تهديدات، بايد آنها را شناخت.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد براينكه يكي از وظايف اصلي سپاه، رصد دائمِ مسائل داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي به‌منظور شناخت تهديدها است، گفتند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يك سازمان سربه‌زير و سرگرم كارهاي اداري خود نيست بلكه يك ناظرِ آگاه و بينا و متوجه مسائل داخلي و خارجي است.

ايشان اهميت مجموعه‌ي اطلاعات سپاه را در اين بخش يادآور شدند و افزودند: مجموعه‌ي اطلاعات سپاه بايد به‌طور دائم مسائل را رصد و تهديدها را شناسايي كند.

رهبر انقلاب اسلامي يكي ديگر از ابعاد كلمه‌ي «پاسداري از انقلاب» را «هوشياري و بيداري دائم» دانستند و تأكيد كردند: ما هيچ‌گاه شروع‌كننده‌ي جنگ نبوده و نخواهيم بود اما چون انقلاب اسلامي همواره در معرض تهديد معارضين و مزاحمين است، هوشياري و بيداري هميشگي سپاه و آمادگي‌هاي متناسب با تهديدها كاملاً ضروري است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به بُعد ديگر «پاسداري از انقلاب» يعني «پاسداشت و گراميداشت انقلاب» گفتند: لازمه‌‌ي گراميداشت و قدرشناسي انقلاب اسلامي، معرفت آگاهانه، روشن و جامع نسبت به انقلاب است كه بايد چنين معرفتي در همه‌ي بخش‌ها و سلسله مراتب سپاه وجود داشته باشد.

ايشان با اشاره به اينكه يكي از راه‌هاي نفوذ دشمن، ايجاد خلل در باورها است، افزودند: راه مقابله با چنين نفوذي، مجهز شدن سپاهيان به منطق مستحكم انقلاب از طريق افزايش قدرت اقناعي، منطقي و بياني در مورد انقلاب اسلامي است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شناخت دشمن را يكي ديگر از ابعاد «پاسداري از انقلاب» برشمردند و گفتند: منظور از دشمن، استكبار جهاني، و مظهر كامل آن آمريكا است كه رژيم‌هاي مرتجع و انسان‌هاي ضعيف‌النفس، عوامل آن هستند.

ايشان افزودند: لازمه‌ي پاسداري از انقلاب، شناخت نقاط ضعف معرفتي و عملي دشمن و توجيه افرادي است كه هنوز شناخت صحيح از دشمن ندارند.

رهبر انقلاب اسلامي سپس به برخي نقاط ضعف و تناقض‌هاي مباني دشمن اشاره كردند و گفتند: دشمنان انقلاب اسلامي كساني هستند كه از سال‌ها قبل با شعار «برقراري امنيت»، «مبارزه با تروريسم»، «برقراري دموكراسي» و «ايجاد صلح» به منطقه آمدند اما اكنون دستاورد حضور آنان، ناامني و ظهور تروريسم وحشي و خشن و شعله‌ور شدن آتش جنگ در منطقه است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: شعار «برقراري دموكراسي» در منطقه كه از طرف آمريكايي‌ها سر داده مي‌شود، اكنون به يكي از مشكلات اصلي و پاشنه‌ي آشيل آنها تبديل شده است زيرا امروز مرتجع‌ترين، و ديكتاتورترين رژيم‌هاي منطقه، با كمك و حمايت‌هاي آمريكا، به جنايات خود ادامه مي‌دهند.

رهبر انقلاب اسلامي كه سخنانشان را در تبيين ۴كلمه‌ي شكل‌دهنده‌ي تعبير «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» متمركز كرده بودند، پس از بررسي معنا و مفهوم كلمات سپاه و پاسدار، به تشريح معناي حقيقي انقلاب پرداختند.

ايشان انقلاب را حقيقتي، ماندگار و دائم و «صيرورت و تحولي عميق و پايان‌ناپذير» خواندند و افزودند: برخلاف تصورات و القائات اتاق‌فكرهاي بيگانه كه در داخل هم عده‌اي آنها را تكرار مي‌كنند، انقلاب تمام‌شدني نيست و تبديل آن به «جمهوري اسلامي» به معنايي كه آنها فكر مي‌كنند امكان‌پذير نخواهد بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ترسيم آرمان‌هاي اساسي را اولين گام يك انقلاب برشمردند و خاطرنشان كردند: اين اصول و آرمان‌ها برخلاف وسائل و روش‌ها تغييرناپذيرند.

رهبر انقلاب با استفاده از تعبيري قرآني، آرمان را همان حيات طيبه معنا كردند و افزودند: حيات طيبه، شامل همه‌ي مواردي مي‌شود كه يك ملت براي دستيابي به سعادت به آنها نياز دارد.

ايشان، عزت ملي، استقلال به معناي آزادي ملي از ظلم و ستم و تسلط زورگويان جهاني، پيشراني همراه با معنويت در علم و تمدن جهاني، عدالت، رفاه، خلقيات اسلامي و سبك زندگي اسلامي را از جمله خصوصيات حيات طيبه خواندند و افزودند: حركت به سمت اين جامعه‌ي آرماني، حركتي مستمر و در واقع صيرورت و تحول دائم به سمت پروردگار است.

ايشان ايمان به الله و كفر به طاغوت را يكي ديگر از ويژگي‌هاي حيات طيبه برشمردند و افزودند: غرب در تبليغاتي كه در داخل هم به نوعي تكرار مي‌شود براي تضعيف تدريجي تنفر ملت از استكبار مي‌گويد لازم نيست هركسي به خدا ايمان دارد به طاغوت كافر باشد اما ايمان به پروردگار و كفر به طاغوت يك ويژگي به‌هم‌پيوسته‌ي حيات طيبه است.

رهبر انقلاب ايدئولوژي‌زدايي از ديپلماسي و سياست داخلي را از ديگر محورهاي تبليغات كنوني غرب خواندند و خاطرنشان كردند: مي‌خواهند ما اصول خود را در سياست خارجي دخالت ندهيم اما فكر و عقيده و ايدئولوژي در همه‌ي زمينه‌ها «راهنمايي تعيين‌كننده به‌شمار مي‌رود».

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه به تبيين تناقض ذاتي دو گزاره‌اي پرداختند كه اخيراً در تبليغات بيگانگان تكرار مي‌شود. ايشان گفتند دشمنان از يك طرف مي‌گويند جمهوري اسلامي در منطقه داراي قدرت و نفوذ و تأثيرگذاري است و از طرف ديگر مي گويند روحيه و تفكر انقلابي را كنار بگذاريد تا جذب جامعه جهاني شويد.

رهبر انقلاب افزودند: اين دو گزاره با هم متناقضند زيرا قدرت و نفوذ ما به علت روحيه و عملكرد انقلابي است و طبعاً اگر آن را كنار بگذاريم ضعيف مي‌شويم.

ايشان افزودند: هدف اصلي دشمنان اين است كه ملت ايران تفكر انقلابي را كنار بگذارد تا قدرت خود را از دست بدهد و در نقشه‌هاي چند كشور زورگو كه خود را جامعه‌ي جهاني مي‌نامند هضم و محو شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از بررسي ابعاد مختلف مفهوم انقلاب، به تبيين ويژگي‌هاي چهارمين كلمه‌ي تشكيل‌دهنده‌ي «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» يعني اسلام پرداختند.

ايشان تأكيد كردند: اسلام، پايه و مايه‌ي انقلاب است اما عده‌اي از اسم اسلام هم مي‌ترسند و به‌جاي انقلاب اسلامي مي‌گويند «انقلاب ۵۷».

رهبر انقلاب، اسلام ناب را «همه‌ي محتواي انقلاب» خواندند و با انتقاد شديد از تفكرات عوامانه، انحرافي و ابلهانه‌ي تكفيري‌ها افزودند: اسلامِ متكي بر عقل و نقل، و مستند به قرآن و معارف پيامبر و اهل‌بيت عليهم‌السلام، مبناي انقلاب ماست كه در همه‌ي محافل به‌روز جهان، با منطقي قوي، قابل ارائه و دفاع است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به نفوذ انقلاب اسلامي در افكار و دل‌هاي ملت‌هاي مسلمان تأكيد كردند: «اسلامِ منحصر در عمل شخصي»، «اسلامِ سكولار»، «اسلامِ بدون جهاد و شهادت» و بدون نهي از منكر، مورد قبول ملت ايران نيست و «اسلامِ انقلاب» را مي‌توان در آيات قرآن و وصيت‌نامه‌ي امام رحمه‌الله و سخنان و مكتوبات ايشان جستجو كرد.

رهبر انقلاب در جمع‌بندي اين بخش از سخنانشان خطاب به سپاهيان پاسدار تأكيد كردند: شما سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با چنين معنا و مفهوم وسيع و عميق هستيد و بايد با كمال هوشياري، و با تمام توان به پاسداري خود ادامه دهيد.

ايشان با انتقاد از حرف‌ها و نوشته‌هايي كه دانسته يا ندانسته تضعيف سپاه را دنبال مي‌كند، افزودند: سپاه پاسداران، نعمت بزرگ الهي است و همه بايد قدردان اين نعمت باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، قدرشناسي از سپاه را در درجه‌ي اول متوجه خود اين نهاد دانستند و افزودند: با استحكام روزافزون بافت معنوي و فكري و عملي خود، پرهيز شديد از بهانه دادن به دست ديگران، دوري مطلق از مسائلي كه به كرامت سپاه لطمه مي‌زند، و حركت در خط مستقيم انقلاب در زمينه‌هاي اقتصادي، مالي و سياسي، شأن و شخصيت سپاه پاسداران را قدرداني و مراقبت كنيد.

رهبر انقلاب همچنين با تأكيد بر ضرورت توجه كامل سپاه پاسداران به همه‌ي تهديدها افزودند: تلاش دشمن براي نفوذ، از جمله تهديدات بزرگ است. ايشان افزودند: نفوذ اقتصادي و امنيتي البته خطرناك است و پيامدهاي سنگيني دارد اما نفوذ سياسي و فرهنگي دشمن، خطر بسيار بالاتري است كه همه بايد مراقب آن باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، سرمايه‌گذاري سنگين دشمنان براي نفوذ فرهنگي و تغيير تدريجي باورهاي مردم را يادآور شدند و افزودند: در زمينه‌ي سياسي نيز بيگانگان به‌دنبال نفوذ در مراكز تصميم‌گيري و اگر نشد، نفوذ در مراكز تصميم‌سازي هستند كه در صورت تحقق اين توطئه، جهت‌گيري‌ها، تصميمات و حركت عمومي كشور، بر اساس خواست و اراده‌ي بيگانگان، تنظيم و اجرايي خواهد شد.

رهبر انقلاب در پايان سخنانشان با تأكيد بر ضرورت بيداري عمومي در مقابل ترفندهاي دشمنان افزودند: آنها منتظرند كه ملت و نظام خوابشان ببرد تا اهدافشان را محقق كنند اما ملت و مسئولان نمي‌گذارند اميد شيطاني بيگانگان درباره‌ي به خواب رفتن ملت، در دل دشمن پا بگيرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: بايد پايه‌هاي تفكر و روحيه‌ي انقلابي را چنان در كشور مستحكم كنيم كه هيچ چيز در ادامه‌ي اين مسير درخشان خللي ايجاد نكند كه اين وظيفه‌ي اساسي همه‌ي نخبگان است.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به اهميت و جايگاه ماه ذي‌حجه، همه‌ي مردم را به بهره‌گيري معنوي از ساعات و روزهاي مهم اين ماه شريف به‌خصوص روز بزرگ عرفه توصيه كردند: بايد روز عرفه را قدر دانست و دعاهاي پرمضمون اين روز را با تأمل و تفكر خواند و توشه‌اي براي مسير دشوار و طولاني زندگي و به‌دست آوردن نيرو و نشاط لازم در اين مسير، برگرفت.

پيش از بيانات رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده‌ي ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گزارشي از مجموعه‌ي اقدامات فرهنگي صورت‌گرفته در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيان كرد.

همچنين سردار سرلشكر جعفري فرمانده‌ي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به تحقق نصرت الهي درجبهه‌ي مقاومت در سراسر منطقه، گفت: با همه‌ي توان از اصول، ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي به‌درستي پاسداري خواهيم كرد و هرگز به مخالفان اين راه الهي اجازه نمي‌دهيم كه راه نفوذ دشمنان را هموار سازند.

سرلشكر جعفري با اشاره به رويكردهاي جديد دشمنان براي نفوذ، خاطرنشان كرد: سپاه براي مقابله با ترفندهاي جديد دشمنان به اين باور رسيده كه بايد هم‌زمان با افزايش توان و دقت موشك‌هايش، به افزايش برد آرمان‌هاي اسلامي و الگوهاي مورد نياز انقلاب نيز توجه كند.

فرمانده‌ي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: قاطعانه اعلام مي‌كنيم در هيچ مقطع زماني، ايران اسلامي از چنين قدرت و توان دفاعي و امنيتي و نيروهاي آماده در صحنه‌هاي مختلف اجتماعي برخوردار نبوده است.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.