پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج در همایش زائران اهل سنت خبر داد:

بهبود خدمات رسانی به زائران اهل سنت در ایام تشریق در حج امسال

بهبود خدمات رسانی به زائران اهل سنت در ایام تشریق در حج امسال

رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانش به برنامه ریزی در حج برای ارائه خدمات بهتر به زائران اهل سنت اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که تا حد توان شرایطی را فراهم آوریم که عزیزان اهل سنت بر اساس فقه خود مناسک شان را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در همایش حج، نماد وحدت و همدلی که با حضور جمع کثیری از روحانیون و مدیران کاروانها و زائران ایرانی اهل سنت برگزار شد، به اهمیت موضوع وحدت اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های عظیم حج همین موضوع وحدت است، حج مظهر و نماد وحدت و همدلی است همه ما در ایام تشریق یک لباس می پوشیم و همه یک عبادت را انجام می دهیم و روز عرفات اوج تجلی این وحدت و همدلی است.

وی افزود: دو تفکر در خصوص وحدت وجود دارد تفکر اول تفکر غربی است که از وحدت به عنوان یک ابزار برای رسیدن به هدف استفاده می شود همانگونه که در دنیای استکبار سران کشورها در قالب ائتلاف دست به دست یکدیگر داده تا مسلمانان را به خاک و خون بکشند.

رئیس سازمان حج در این رابطه اظهار داشت: نگاه دوم به مقوله وحدت نگاه آرمانی به وحدت بعنوان یک راهبرد استراتژیک است که حج اوج تجلی وحدتی است که بدنبال آن هستیم.

وی در سخنانش بیان کرد: اگر وحدت را به عنوان یک آرمان و هدف دنبال می کنیم بایستی راه های دستیابی به آن را نیز کشف کنیم حج که به فرموده رهبر معظم انقلاب منزلگاهی است که اقتدار معنوی از آن بدست می آید یکی از راه های دستیابی به وحدت است.

رئیس سازمان حج و زیارت نسبت به خطر ایجاد تفرقه در میان امت اسلام توسط دشمنان هشدار داد و گفت: اگر از وحدت در امت اسلامی به عنوان یک آرمان نام می بریم و می خواهیم به این قله صعود کنیم بایستی آسیب های این مسیر را شناسایی کنیم. باید توجه داشته باشیم که دکترین استکبار ایجاد تفرقه در جهان اسلام است و در برخی از کشورهای اسلامی متأسفانه بدلیل اینکه آگاهی کم مردم در پیاده سازی نقشه های خود موفق بوده اند اما خوشبختانه در کشور ما بدلیل رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و وحدت حاکم میان شیعه و سنی نتوانسته اند به اهداف شوم خود دست یابند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: زمانی که تعدادی از کوهنوردان می خواهند به قله صعود کنند با طناب هایی به یکدیگر وصل می شوند ما برای رسیدن به قله وحدت بایستی به حبل الله که همان ارزش های الهی است چنگ بزنیم و چه ریسمان وحدتی بالاتر از حج .

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه بیاناتش به سیاست های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در خدمات رسانی به حجاج و زائران اهل سنت اشاره کرد و گفت: ما در سازمان حج و زیارت و بعثه هیچ مرزی میان شیعه و سنی در ارائه خدمات قائل نیستیم و تمام تلاش ما این است که تا حد توان شرایطی را فراهم آوریم که این عزیزان بر اساس فقه خود مناسک شان را انجام دهند.

وی افزود: امسال بیش از 5 هزار زائر اهل سنت در قالب 42 کاروان به حج مشرف شده اند، اگر 62 درصد پروازهای ما مدینه قبل است همین 62 درصد در کاروانهای برادران و خواهران اهل سنت نیز رعایت شده است و 23 کاروان اهل سنت در قالب پروازهای مدینه قبل به حج اعزام شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: امسال تمام تلاش خود را به کار بستیم تا 100 درصد شما عزیزان بتوانید بر اساس فقه خود برای روز 8 ذیحجه در منا وقوف داشته باشید و بیتوته در منا برای صد در صد شما عزیزان امکان پذیر باشد در حالی که در سال گذشته این امکان برای 50 تا 60 درصد زائران عزیز اهل تسنن فراهم بود.

وی اضافه کرد: 33 دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده تا از ساعت 6 و نیم صبح روز هشتم ذیحجه شما بزرگواران را در سه مرحله به منا انتقال دهند و شما عزیزان صبحانه، نهار و شام روز هشتم و صبحانه روز نهم را در منا میل خواهید کرد و 33 دستگاه اتوبوس  روز نهم ذی حجه در سه مرحله شما را از منا به عرفات انتقال خواهد داد تا ظهر روز نهم را در کنار برادران و خواهران شیعه خود بوده و وقوف داشته باشید.

رئیس سازمان حج اعلام کرد: برای وقوف بانوان زائر در مشعر الحرام فرم هایی میان کاروان ها توزیع شده که عزیزان می توانند در این خصوص درخواست خود را اعلام کنند که بر این اساس زیراندازهایی برای عزیزان تهیه شده و توزیع می گردد برای آنهایی هم که وقوف اضطراری خواهند داشت برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

رئیس سازمان حج توضیح داد: روز دهم ذی حجه بدلیل ترافیک و ازدحام در وادی محسر امکان تردد اتوبوس نیست و خواهران بزرگوار اهل سنت باید مسیر مزدلفه تا منا را پیاده روی کنند لذا زائرانی که ناتوان هستند موضوع را به مدیران محترم کاروانها اطلاع دهند.

وی در سخنانش به محدودیت امکانات اسکان زائران در مدینه اشاره کرد و یادآور شد: در مدینه منوره در بازدید هایی که داشتیم مشاهده کردیم هموطنان شیعه و سنی به زیبایی در کنار هم در هتل ها اقامت داشتند.

اوحدی در سخنانش از ایثار و رشادت های برادران اهل سنت در سال های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نیکی یاد کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.