پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جانشین حمل و نقل درون شهری ستاد مکه خبر داد ؛

توقف فعالیت خطوط حمل‌ونقل درون شهری مکه مکرمه از امروز

توقف فعالیت خطوط حمل‌ونقل درون شهری مکه مکرمه از امروز

جانشین حمل و نقل درون شهری ستاد مکه اعلام کرد: از ظهر امروز شنبه (28 شهریور)، بر اساس ضوابط و مقررات جاری مکه مکرمه، فعالیت خطوط حمل و نقل درون شهری در مکه متوقف خواهد شد و خدمات رسانی مجدد این بخش از بامداد 14 ذیحجه از سرگرفته خواهد شد.

«وحید اسکندری» در گفتگو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به مکه مکرمه، درباره علت توقف فعالیت خطوط حمل و نقل درون شهری در مکه گفت: اتوبوس‌های متعلق به نقل حجاج کلیه کشورها برای سرویس، سوخت گیری، نظافت و سازماندهی مجدد به پارکینگ‌های مرکزی منتقل می‌شوند تا برخی از آن ها در ایام تشریق برای بکارگیری در نقل ترددی حجاج دوباره در اختیار مسئولان حج کشورها قرار گیرد و زائران را به مشاعر مقدسه منتقل کنند.

وی افزود: حضور بالغ بر 1.5 میلیون نفر زائر از کشورهای مختلف و شرایط جغرافیایی و کوهستانی شهر مکه و ازدحام زائران در خیابان‌های منتهی به حرم موجب ترافیک فوق‌العاده سنگین در مکه مکرمه می‌شود و اتوبوس‌ها در عمل نمی‌توانند از کارآیی لازم برخوردار شوند لذا راهنمایی و رانندگی عربستان همه ساله محدودیت ترددی ایجاد می‌کند اما زائران در صورت تمایل برای تشرف به حرم می‌توانند با راهنمایی مدیران و روحانیون کاروان‌ها نحوه تردد خود را برنامه ریزی کنند.

جانشین حمل و نقل درون شهری ستاد مکه گفت: با راه اندازی ایستگاه‌های اطراف حرم و نظافت و آماده سازی اتوبوس ‌ها و با مجوز پلیس، فعالیت خطوط نقل درون شهری از بامداد 14 ذی الحجه به تدریج از سرگرفته می شود.

بر اساس این گزارش بالغ بر 185 دستگاه اتوبوس در خطوط 14 گانه حمل و نقل درون شهری در مکه به زائران خانه خدا خدمات رسانی می کنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.