پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حس نوع دوستي مردم ايران در دنيا كم نظير است

حس نوع دوستي مردم ايران در دنيا كم نظير است
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: حس نوع دوستي و خدمت به ديگران در مردم ايران در دنيا كم نظير است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر در همايش امدادگران و امدادياران كه در محل هتل دارهادي اين شهر برگزار شد با بيان اينكه خدمت رساني به ضيوف الرحمان از خصلت هاي ائمه اطهار از جمله حضرت امام سجاد (ع) بود گفت: خدمت رساني به زائران خانه خدا توسط ائمه اطهار (ع) نشان از عظمت و محبوبيت اين كار نزد خدا دارد.
وي با اشاره به روايتي از امام رضا (ع) كه مي فرمايند؛ كمك كردن به انسان هاي ناتوان از بالاترين صدقات است اظهار داشت: اينكه يك امدادگر به يك پيرزن و پيرمرد ناتوان كمك مي كند طبق آموزه هاي ديني در واقع به خدا خدمت مي كند و اجر و پاداشش را هم از خداي متعال دريافت خواهد كرد.
سرپرست حجاج ايراني همچنين به حديث ديگري از حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) اشاره كرد و گفت:‌ امام رضا (ع) فرموده اند هر كس گره از كار مومني باز كند خداوند كار بسته و گره بسته او را باز خواهد كرد.
وي افزود: اين روايات نشان از عظمت كار امدادرساني در دين مبين اسلام دارد و اينكه چقدر بر امدادرساني سفارش شده است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر همچنين گفت: در روايت ديگري امام صادق (ع) مي فرمايند هيچ مومني نيست كه يك انسان و مومن ديگري را كمك كند مگر اينكه ثوابش از روزه داري يك ماه بالاتر است و همچنين ثوابش از اعتكاف در مسجدالحرام بالاتر است.
وي تاكيد كرد: اسلام براي امداد و كمك رساني به مردم در هر شكل آن اهميت فوق العاده اي قائل است لذا ضرورت دارد تا هر كس در هر حدي كه در توانش است در امدادرساني به مردم همت كند تا هم در اين دنيا و هم در آخرت نتيجه كارش را ببيند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به همت مردم ايران در انجام امور خير گفت: حس نوع دوستي مردم ايران در دنيا كم نظير است.
وي در ادامه با تشكر از رياست سازمان حج و زيارت و ديگر دست اندركاران امور امدادرساني در ايام حج خاطرنشان ساخت: با توجه به اهميت امدادرساني ضروري است تا نوگرايي در كارها و برنامه ريزي ها مد نظر قرار گيرد تا تمام امور به نحو احسن و مورد رضاي خدا به پيش برود.
اميرالحاج ايران با تاكيد بر استفاده از امكانات و تكنولوژي هاي روز در بحث امدادرساني تاكيد كرد: خوشبختانه امسال نسبت به سال هاي قبل در حوزه امدادرساني كارهاي خوبي صورت گرفته ولي ضرورت دارد تا بيش از پيش از تكنولوژي هاي روز استفاده شود تا بتوان بهترين خدمت را به افراد و زائران ارائه داد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر گفت: بايد روي امداد و امدادرساني سرمايه گذاري كرد و حتي پيشنهاد داده ام تا از عملكرد امدادگران در عرصه هاي مختلف مستندي ساخته شده و به اطلاع مردم شريف ايران رسانده شود تا هموطنانمان بدانند كه چه خدماتي به زائران ارائه مي شود.
وي در خاتمه امدادگري را موجب خشنودي قلب امام زمان (عج) دانست و گفت: امدادگران بدانند كه اجر و پاداش كارهايشان را از امام زمان (عج) دريافت خواهند كرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.