پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

منابع خبری عربی:

حضور بیش از یک میلیون و 300 هزار غیر سعودی در حج

حضور بیش از یک میلیون و 300 هزار غیر سعودی در حج

منابع خبری عربی از حضور بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر از کشورهای مسلمان در مراسم حج ابراهیمی امسال خبر دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مکه مکرمه ؛ منابع خبری عربی اعلام کردند: تا روز گذشته یک میلیون و 355 هزار و 210 زائر از خارج عربستان برای حضور در مراسم حج ابراهیمی وارد این کشور شده اند.

این گزارش می افزاید: یک میلیون و 308 هزار و 710 نفر از این زائران از طریق هوایی و 33 هزار و 577 زائر از طریق زمینی برای انجام مناسک حج به عربستان سفر کرده اند.

همچنین این گزارش حاکی است : 12 هزار و 923 زائر نیز از طریق دریایی به عربستان سفر کرده اند تا در مراسم با شکوه حج شرکت کنند.

منابع عربی همچنین تعداد فوتی های حج را تا روز گذشته 296 نفر اعلام کرده اند که بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان 111 نفر از آنان جزء جان باختگان حادثه مسجدالحرام هستند.

گفتنی با اجرای طرح توسعه مسجدالحرام  طی سه سال گذشته 20 درصد از سهمیه زائران اعزامی کشورهای اسلامی به حج کاسته شده است که امید آن می رود بر اساس وعده مسئولان کشور عربستان با پایان یافتن پروژه توسعه مسجدالحرام این محدودیت از سال آینده برداشته شود.

بر اساس مصوبه سال 1375 (ه.ش) سازمان کنفرانس اسلامی سهمیه حجاج کشورهای اسلامی یک هزارم جمعیت مسلمان آن کشورها تعیین شده است.

شایان ذکر است امسال 64 هزار زائر ایرانی در مراسم حج ابراهیمی حضور خواهند داشت.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.