پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از عملکرد گروه اعزامی رسانه ملی به حج تمتع

تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از عملکرد گروه اعزامی رسانه ملی به حج تمتع
نماینده ولی فقیه در امور حج و  زیارت،عملکرد رسانه ملی در پوشش مناسک حج امسال قابل تقدیر  است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج کشورمان امروز در دیدار گروه حج سازمان صدا و سیما از عملکرد این گروه در پوشش اخبار، گزارش ها و نیز برنامه های تولیدی بخش های مختلف داخلی و برون مرزی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما در این دیدار نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه تا کنون کارهای خوب و ارزشمندی از سوی گروه اعزامی حج رسانی ملی دراین ایام ارائه شده است تصریح کرد : فعالیت رسانه ملی در حج با وقوف کامل و همه جانبه و نگاه دقیق به مسائل صورت گرفته و قابل تقدیراست. 

حجت الاسلام و المسلین قاضی عسگر در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های حج برای وحدت و همفکری با مسلمانان گفت : همکاری ها و اعتماد سازی در عرصه های بین المللی  می تواند به موفقیت در حوزه حج کمک شایانی کند .سرپرست حجاج کشورمان اهداف حج را مهم و ستودنی خواند که می تواند به عنوان الگویی برای روابط خارجی قرار گیرد.


نماینده ولی فقیه همچنین حضور جمع کثیری از زائران ، علما و اندیشمندان اهل تسنن کشورهای مختلف شرکت کننده در حج درهمایش ها ی بعثه مقام معظم رهبری را جلوه ای از وحدت خواند که در حج متجلی است.وی ضمن تاکید بر پرهیز از برخورد افراطی به مسائل حاشیه ای حج گفت باید از ظرفیت های حج برای وحدت امت اسلامی استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر تصریح کرد نباید حج به کانون اختلاف تبدیل و از آن برای توسعه اختلافات استفاده کرد.نماینده ولی فقیه همچنین به سقوط جرثقیل در محوطه مسجد الحرام اشاره و از آن به عنوان یک حادثه ناگوار یاد کرد و با بازماندگان ابراز همدردی نمود.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج کشورمان ، حسن گروسی رئیس ستاد حج و زیارت سازمان صدا و سیما گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته سازمان صدا و سیما برای پوشش مناسب مراسم حج 94 و نیز عملکرد گروه اعزامی ارائه کرد.

مدیر شبکه تلوزیونی اینترنتی لبیک با اشاره به اینکه رسانه ملی ماه ها قبل از برگزاری مراسم حج ،برنامه ریزی کاملی را برای پوشش مناسب و گسترده مراسم حج صورت داده است گفت :در راستای شعار سال جاری حج(معنویت ، بصیرت و همدلی ) گروه اعزامی رسانه ملی در شهرهای مدینه النبی و مکه مکرمه تا کنون حدود 620 گزارش تولیدی خبری و نیز ارتباط زنده به مدت حدود 3100 دقیقه تهیه تولید و ارسال نموده که از بخش های مختلف خبری و تولیدی پخش شده است.

گروسی همچنین گفت : با برنامه ریزی صورت گرفته فعالیت ما به گونه ای طراحی شده تا فضای معنوی حج به مخاطبان رسانه ملی منتقل شود.وی گفت :  همایش های بین المللی اهل بیت ع ،تقریب  مذاهب اسلامی ، قدس ، اهل سنت ، زن و ایرانیان خارج از کشور به طور ویژه ای در قالب گزارش های خبری و تولیدی پوشش داده شد و إن شاءالله سایر برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تا پایان ایام حج نیز به نحو احسن پوشش داده خواهدشد.

مدیر شبکه تلوزیونی اینترنتی لبیک همچنین گفت : در جریان حادثه تأسف بار مسجد الحرام که به کشته و مصدوم شدن تعدادی از زائران کشورمان منجر شد رویکرد اصلی گروه اعزامی صدا و سیما انتقال و انتشار اخبار به گونه ای بود که حفظ آرامش بین خانواده های زائران و حجاج ایرانی به طور ویژه ای مورد توجه قرار گیرد 



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.