پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رفع یک کاستی و افزایش پزشکان زن در حج

 رفع یک کاستی و افزایش پزشکان زن در حج
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از حضور پزشکان خانم برای نخستین‌بار در فرآیند معاینات پیش از حج خبر داد و گفت: امیدواریم برخی ناهماهنگی‌ها و کاستی‌ها در خصوص اسکان این قشر زحمتکش کادر پزشکی در آینده برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، سیدعلی مرعشی در افتتاحیه همایش پزشکان خانم در مکه مکرمه سخن اظهار کرد: با توجه به اثرات مثبت حضور پزشکان خانم در حج سال گذشته و تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر ادامه این روند، امسال در کمیته‌های تخصصی پیش از حج تصمیم گرفته شد تا تعداد این پزشکان را افزایش دهیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر وظیفه اصلی این گروه از پزشکان حج را ارائه خدمات درمانی به بانوان جهت رعایت موازین شرعی و پزشکی دانست و افزود: هر چه بر تعداد این دسته از پزشکان افزوده شود، آرامش خاطر بیشتری در بین زائران خانم که قسمت عمده ای از زائران ایرانی را تشکیل می‌دهند، فراهم خواهد آورد.

مرعشی در ادامه به برخی ناهماهنگی‌ها و کاستی‌ها در خصوص اسکان این قشر زحمتکش کادر پزشکی هم اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده با حمایت بی‌دریغ رئیس و معاونان سازمان حج وزیارت این نقیصه نیز مرتفع شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تعداد این پزشکان در حج سالجاری را 80 نفر ذکر کرد و گفت: امیدواریم با توجه به استقبال زائران خانم از این کار و حمایت‌های سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از سال بعد بر این تعداد افزوده شود.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.