پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

موفقیتی دیگر در کارنامه سازمان حج و زیارت

در سال 91 حدود 1150000 نفر به زیارت عتبات عالیات اعزام شدند

در سال 91 حدود  1150000 نفر به زیارت عتبات عالیات اعزام شدند

مدیرکل امورعتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گزارش مبسوطی به شورای عالی مدیریت سازمان حج و زیارت در نشست پایانی سال 1391 اعلام کرد :در سال 91 مجموعا 1150000 نفر( یک میلیون و یکصد وپنجاه هزار نفر) به زیارت عتبات عالیات اعزام شده اند

مسعود اخوان در ادامه با اشاره به تحولات صورت پذیرفته در این حوزه و همچنین افزایش میزان اعزام زائران در فاصله زمانی اخیر و رفع مشکلات رفاهی شهروندان و نیز شرکت های ایرانی گفت:در طول این مدت ریاست محترم سازمان عنایت ویژه ای به امر عتبات داشتند و برگزاری نخستین همایش مدیران عتبات در سالجاری دستاوردهای خوبی داشت.با پیگیری ها و دستورات ویژه ریاست محترم سازمان جناب آقای دکتر موسوی بدهی شرکت ها ی ایرانی در این حوزه به یک سوم تقلیل یافت که بزودی به صفر خواهد رسید . در این راستا مشکل ارزی نیز حل و ارزمورد نیاز جهت خرید اقلام مختلف تامین شده است .

مدیرکل عتبات :ظرفیت اعزام روزانه زائران عتبات به 3 برابرافزایش یافته است.

در بخش اعزام زائر نیز با رفع مشکلات موجود میزان ناوگان زمینی اعزام از 40 اتوبوس به 140دستگاه در روز افزایش پیدا کرده ، در واقع ظرفیت اعزام زائر به 3 برابر افزایش یافته است .

در بخش ثبت نام  حدود  8 اولویت را اعلام نمودیم که در این مدت همه ثبت نام شدگان  حتی اولویت های ذخیره  نیز به زیارت اعزام شده اند و این موفقیت کم نظیری است که در این دوره علیرغم وجود مشکلات متعدد بویژه در زمینه ارز کسب شدهاست.

باهمکاری خوب شرکت های هواپیمایی ماهان و جمهوری اسلامی (ایران ایر)  از مورخ 21/12/91 لغایت 14/1/ 92 تعداد  100 پرواز به پروازهای روزانه ما افزوده شده که مجموعا به 140 پرواز رسیده است و این عدد نشان از استقبال خوب هموطنان عزیز از سفرهوایی دارد.

بااحتساب زائران اربعین ،در سال 91 مجموعا 1150000 نفر( یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار نفر) به زیارت عتبات عالیات اعزام شده اند که  نسبت به مدت مشابه طی  سال گذشته میزان اعزام زائر  افزایش چشمگیری داشته است.از این تعداد حدود 300هزار نفر از طریق مرز هوایی به کشور عراق ترانزیت  و مابقی از مرز زمینی اعزام شده اند .

هزینهسفر هم باتوجه به تاکیدات ریاست محترم سازمان و صرفه جویی های انجام شده حدود 50دلار کاهش داشته و در خصوص هزینه های ناوگان در بخش هوایی 10% ودر بخش زمینی 15%کاهش هزینه حاصل شده است..

وی درپایان افزود :در خصوص ارزیابی و سنجش فعالیت ها و بهره جستن از دیدگاه زائران درراستای بهبود کارها و ارتقای شاخص ها حدود 200 هزار فرم نظرسنجی بین زائران توزیع و جمع آوری شده که از این تعداد 14 هزار فرم تحویلی همراه با توضیحات  بوده است.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.