پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جزئیات انتقال زائران به مشاعر مقدسه ؛

زائران ایرانی فردا راهی سرزمین عرفات می شوند

زائران ایرانی فردا راهی سرزمین عرفات می شوند

مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه فرآیند انتقال زائران به سرزمین عرفات و مشاعر مقدسه را تشریح کرد.

«حسن سرخوش» مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه در حج در گفتگو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به مکه مکرمه در خصوص عملیات اعزام حجاج ایرانی به عرفات و مشاعر مقدسه گفت: انتقال زائران به مشاعر مقدسه که در قالب عملیات نقل ترددی در ایام تشریق به اجرا در می آید دارای 6 مرحله است که در مرحله نخست حدود پنج هزار زائر اهل سنت طی سه رد اتوبوس از مکه به سرزمین مقدس منا برای روز ترویه انتقال داده می شوند.

وی افزود: در مرحله دوم عملیات نقل ترددی 59 هزار زائر ایرانی دیگر با حدود 190 دستگاه اتوبوس از عصر روز سه شنبه 8 ذیحجه به عرفات انتقال داده می شوند تا شب را در سرزمین مقدس عرفات اقامت داشته باشند و خود را برای وقوف در عرفات در روز نهم(عرفه) آماده کنند.

مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه در حج ادامه داد: غروب روز نهم هم زائران ایرانی با 272 دستگاه اتوبوس از عرفات به منا و مزدلفه انتقال داده می شوند که در ابتدا زائران زن برای وقوف اضطراری به منا منتقل می شوند و سپس آقایان برای وقوف اختیاری به مزدلفه انتقال داده خواهند شد تا وقوف در مزدلفه را داشته باشند و صبح روز دهم ذیحجه(عید قربان) زائران عزیز مزدلفه را به سمت منا برای انجام عمل رمی ترک و وقوف در سرمین مقدس منا ترک خواهند کرد .

وی بیان کرد: عملیات اعزام زائران ایرانی به سرزمین عرفات از ساعت 4 بعد از ظهر فردا(سه شنبه) از زائران اقامت داده شده در منطقه 4 مکه که در فاصله دورتری قراردارند آغاز خواهد شد و این گروه از زائران شام خود را در عرفات میل خواهند کرد و بقیه زائران بعد از نماز مغرب و عشا و صرف شام در هتل های مکه به سرزمین عرفات انتقال داده خواهند شد.

سرخوش در خصوص بازگشت زائران از منا به مکه مکرمه توضیح داد: ظهر روز 12 ذیحجه با پایان یافتن ایام تشریق زائران با 400 دستگاه اتوبوس از منا به مکه مکرمه بازگردانده می شوند تا بقیه مناسک حج خود را بجا آورند.

وی در ادامه بیان کرد : 6400 دستگاه چادر برای اقامت زائران ایرانی در سرزمین عرفات برپا شده است که این تعداد چادر در 8 مکتب تقسیم شده اند و هر 8 هزار زائران ایرانی در یک مکتب قرار می گیرند.

این مقام مسئول در خصوص اسکان زائران در سرزمین منا نیز بیان کرد: در منا چادرهای محل اسکان زائران ثابت است و زائران ایرانی در 5125 چادر منا اسکان داده می شوند.

در عملیات حج تمتع سال جاری 64 هزار ایرانی در قالب 456 کاروان به حج اعزام شدند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.