پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امنيت و آرامشمان را مديون شهدا هستيم

امنيت و آرامشمان را مديون شهدا هستيم
سرپرست حجاج ايراني گفت: امنيت و آرامشمان را مديون شهدا هستيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛ حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر در مراسم تجليل از اسوه هاي صبر و ايثار ضمن عرض تسليت به مناسبت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) و همچنين گراميداشت ياد و خاطره حاجيان شهيد سال 66 حادثه مكه گفت: همه انسان ها يك روز به دنيا مي آيند و يك روز از دنيا مي روند اما آنچه مهم است اين است كه از انسان بعد از فوتش چگونه ياد شود.

وي گفت: اگر به تاريخ نگاه كنيم خواهيم ديد كه طي ساليان گذشته ميليون ها نفر به دنيا آمده و از دنيا رفته اند اما هيچ نام و نشاني از آنها باقي نمانده است.

وي با بيان اينكه قرآن تعابير زيبايي در خصوص كشته شدگان در راه خدا دارد اظهار داشت: قرآن كشته شدگان در راه خدا را زندگان ابدي معرفي مي كند و مي گويد شهدا را مرده نپنداريد بلكه آنان زندگاني هستند كه در جوار رحمت الهي از تمام نعمات برخوردارند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به جايگاه شهدا يادآور شد: اولين قطره خوني كه از شهيد روي زمين مي ريزد خداوند همه گناهان او را مي بخشد و اين نشان دهنده جايگاه شهيد نزد خداي متعال است.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با تاكيد بر اينكه شهدا همنشينان پيامبران و صديقين هستند خاطرنشان كرد: مقام شهيد در نزد خداوند آنقدر بالاست كه خدا به او اجازه مي دهد تا شفاعت از ديگران كند.

وي در ادامه با اشاره به نقش شهدا در جامعه گفت: قرآن مي فرمايد اگر شهدا نبودند و در مقابل ظالمان نمي ايستادند فساد تمام زمين را فرا مي گرفت.

وي با بيان اينكه شهدا به كشور و جامعه ما عزت و سربلندي هديه كردند افزود: براي اينكه بدانيم شهدا چه خدمتي به ما و جامعه كردند كافي است نگاهي بيندازيم به كشورهايي كه درگير فتنه و استكبار جهاني شده اند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين زمينه افزود:‌ يقينا اگر امروز در كشور اسلاميمان شاهد امنيت و پيشرفت در همه زمينه ها هستيم اين عزت و سربلندي به خاطر ايثار و از خودگذشتگي ديروز شهيدان بزرگوار و غيرتمند ماست.

وي گفت: جاي هيچ شك و ترديدي نيست كه اگر شهدا نبودند آمريكا يك لحظه نمي گذاشت ما در آرامش و امنيت باشيم همان كاري كه الان با بسياري از كشورها از جمله افغانستان دارد انجام مي دهد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با تقدير از صبر و شكيبايي خانواده معظم شهدا اظهار داشت: اگر امروز در مقابل آمريكا و ديگر ظالمان دنيا حرفي براي گفتن داريم به خاطر استقامت و بزرگمنشي خانواده معزز و مكرم شهداست كه اگر اين بزرگواري خانواده شهدا نبود وضعيت طور ديگري بود.

اميرالحاج ايران در خاتمه خانواده معظم شهدا را مظهر اقتدار كشور و جامعه توصيف كرد و گفت: از دامان چنين خانواده هايي شهدا به بهشت برين كوچ كرند و امنيت و آرامش را براي كشور و ملت بزرگ ايران به ارمغان آوردند.

بر پايه اين گزارش در پايان اين همايش هدايايي به خانواده محترم شهدا تقديم شد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.