پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین توصیه ها به مسئولین ستاد حج درخصوص برگزاری ایام تشریق

آخرین توصیه ها به مسئولین ستاد حج درخصوص برگزاری ایام تشریق

رئیس سازمان حج و زیارت در آستانه اعزام زائران به عرفات به مسئولان ستاد حج تأکید کرد: در ایام تشریق در مرحله اول از بروز مشکلات پیشگیری کنید و اگر با مشکلی روبرو شدید به عنوان یک مسئله به آن نگاه کنید و مسائل را در زمان خودش حل کنید به هرحال زمان در ایام تشریق محدود و برگشت ناپذیر است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مکه مکرمه، مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت دوشنبه شب در آستانه اعزام زائران حج ابراهیمی به عرفات در جلسه اعضای ستاد مکه مکرمه گفت: خدا را شاکریم که بیش از  90 درصد از برنامه های ما در حوزه اجرایی تحقق یافته و سرپرست حجاج ایرانی به عنوان فردی که به جزئیات امور حج واقف است، از عملکرد حوزه اجرایی حج ابراز رضایت داشته اند.

وی با بیان اینکه بفرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، حج تجلی واقعی همدلی و همزبانی است، اظهار داشت: درآستانه باشکوه ترین بخش عملیات حج قرار داریم و زائران سه شنبه شب به سرزمین عرفات اعزام خواهند شد، توجه داشته باشید در حوزه برنامه ریزی زحمات زیادی توسط شما عزیزان کشیده شده ، تلاش کنید در حوزه عمل نیز در ایام تشریق که اوج عملیات حج است، همینگونه عمل کنید و حتی از کنار نکات به ظاهر ساده بی تفاوت عبور نکنید و با دقت مسائل را پیگیری کنید.

رئیس سازمان حج به تفاوت شرایط ایام تشریق با دیگر ایام حج اشاره  و خاطر نشان کرد: تفاوت های شرایط ایام تشریق باید به زائران اطلاع رسانی شود، زائران در هتل هایشان در مکه و مدینه اسکان داده می شوند، اتوبوس های نقل درون شهری زائران را از هتل به مسجدالحرام انتقال می دهند و تنوع خوبی در برنامه غذایی زائران وجود دارد اما در ایام تشریق زائران در شرایط متفاوت زندگی صحرایی در خیمه ها را خواهند داشت، سرمایش خیمه ها با کولرهای آبی تأمین می شود و زائران برخی مسیرها را باید پیاده بپیمایند.

وی در این خصوص اضافه کرد: زائران بیش از 20 روز در سرزمین وحی حضور دارند، قوای جسمی آنان تحلیل پیدا کرده و ممکن است در ایام تشریق دچار بیماری شده و زودرنج شوند یا در لباس احرام راحت نباشند که البته در مقابل همه این سختی ها لذا بندگی و ثواب بالایی نصیب آنان می شود توجه داشته باشید که  اوج خدمتگزاری شما عزیزان هم باید در این زمان باشد.

رئیس سازمان حج به خادمان حجاج در ستاد مکه توصیه کرد: آنچه در توان دارید ، سلیقه و تجربه ای که دارید در ایام تشریق بکار گیرید و با همه اعتقاد به زائران خانه خدا در این ایام خدمت کنید و هیچ کوتاهی در خدمت به زائران از کسی پذیرفته نیست و اجازه ندهید در زیر مجموعه های شما خدای ناکرده فردی با کج سلیقگی و بی تفاوتی خدشه ای هر چند جزئی بکار وارد کند.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از تلاش های صورت گرفته در خدمت رسانی به حجاج گفت: در ملاقات هایی که سفیر جمهوری اسلامی ایران با مقامات سعودی داشته اند، مقامات کشور میزبان، حج جمهوری اسلامی را به عنوان الگویی برای همه کشورها می دانند ، در حوزه پزشکی نیز بر اساس اعلام مسئول بعثه طبی کشورهای اسلامی خدمات پزشکی ایران به زائران خانه خدا الگوی همه کشورهای اسلامی است، بنده نیز در ملاقات هایی که با مسئولین سعودی داشتم همه آنان عزت و شکوه حج جمهوری اسلامی را مثال زدنی توصیف می کنند.

مهندس اوحدی به مسئولان ستاد مکه در حج توصیه کرد: دستاوردهایی که تا امروز به دست آمده را حفظ کنید و همه خدمات خوبی که تاکنون ارائه شده را در ایام تشریق تقویت کنید و با دقت روی عملکرد زیر مجموعه تان نظارت داشته باشید.

رئیس سازمان حج به موضوع نظافت در ایام تشریق اشاره کرد و گفت: در این خصوص به خدمه های کاروان ها مسئولیت بدهید و همچنین در خصوص حلق دقت شود که در خیمه هایی که در کنار سرویس های بهداشتی در منا تعبیه شده، عمل حلق انجام گیردتا بهداشت محیط حفظ گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت به عنوان آخرین توصیه به مسئولان ستاد مکه تأکید کرد: در مرحله اول از بروز مشکلات پیشگیری کنید و اگر با مشکلی روبرو شدید به عنوان یک مسئله به آن نگاه کنید و مسائل را در زمان خودش حل کنید به هرحال زمان در ایام تشریق محدود و برگشت ناپذیر است و باید دقت کافی دراین خصوص داشته باشیم.

مهندس اوحدی در ادامه گفت: خدا را شاکریم که در همه بخش ها از آمادگی خوبی برخوردار هستیم و انشاءالله در اوج عملیات حج در عرفات  و مشاعر مقدسه خدمات خوبی به ضیوف الرحمان ارائه نماییم.

رئیس سازمان حج در پایان سخنانش به ماجرای برگزاری حج در زمان رسول خدا(ص) و بعد از فتح مکه اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) در آن ایام فرمودند درود خدا بر آن بندگانی که با قدرت و اقتدار تلاش می کنند تا حجی باشکوه برگزار شود.

در ابتدای این جلسه همه مسئولین بخش های مختلف ستاد مکه در حج گزارشی از بخش مربوطه ارائه دادند و آمادگی خود را برای خدمات رسانی به زائران خانه خدا اعلام کردند.

در انتهای این جلسه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه شهر مقدس قم و مدیر حوزه های علمیه کشور و نماینده مجلس خبرگان رهبری رهنمودهایی به خادمان ضیوف الرحمان ارائه داد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.