پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

انتقال حجاج ایرانی به صحرای عرفات در سه مرحله / استقرار 280 پزشک

انتقال حجاج ایرانی به صحرای عرفات در سه مرحله / استقرار 280 پزشک

معاون امور حج و زیارت سازمان حج گفت: عملیات انتقال زائران ایرانی بیت‌الله الحرام به صحرای عرفات امروز در سه مرحله انجام می‌شود.

حمید محمدی معاون امور حج و زیارت سازمان حج؛ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به انتقال زائران به صحرای عرفات اظهار کرد: عملیات انتقال زائران ایرانی بیت‌الله الحرام به صحرای عرفات امروز در سه مرحله انجام می‌شود و طی آن بانوان در مرحله اول و آقایان در مرحله بعدی به صحرای عرفات اعزام می‌شوند.

وی در ادامه افزود: همچنین در حال حاضر زائران اهل سنت ایرانی در منا مستقر هستند و فردا عازم صحرای عرفات می‌شوند.

محمدی با بیان این که عملیات انتقال زائران با 129 اتوبوس انجام می‌شود، تصریح کرد: این اتوبوس‌ها  به صورت ترددی زائران را به صحرای عرفات منتقل می‌کنند و دوباره برای انتقال سایر زائران به مکه بازمی‌گردند.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج تأکید کرد: 6 هزار و 150 چادر در صحرای عرفات در اختیار زائران ایرانی است که سرانه هر چادر 10 نفر تخمین زده شده، ضمن این که در منا نیز حجاج ایرانی در 5 هزار و 450 چادر مستقر می‌شوند.

وی با بیان این که 280 پزشک در عرفات به همراه زائران حضور دارند، یادآور شد: 5 زائر ایرانی با امکاناتی نظیر آمبولانس و خدمات پزشکی به عرفات اعزام می‌شوند.

محمدی در پایان گفت: ساعت 9 صبح روز نهم ذی‌الحجه مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات برگزار خواهد شد و ساعت 2 بعدازظهر نیز دعای عرفه با حضور زائران ایرانی تلاوت خواهد شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.