پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ايراني در مراسم برائت از مشركين:

برائت از مشركين يك دستور قرآني است

برائت از مشركين يك دستور قرآني است

اميرالحاج ايران گفت: برائت از مشركين يك دستور قرآني و عمل به سنت پيامبر (ص) است.

به گزارش پايگاه سازمان اطلاع رساني حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر در مراسم برائت از مشركين در صحراي عرفات گفت: كلمه برائت ريشه در قرآن دارد و به حدي داراي اهميت است كه سوره اي در قرآن كريم با نام برائت نازل شده است.

وي با بيان اينكه در 20 سوره قرآن ماده برائت و مشتقات آن 30 بار تكرار شده است افزود: مفهوم برائت يعني اجتناب از مشركان و دشمنان اسلام و قطع پيوند با آنها به منظور بازداشتن آنان از سوءاستفاده از جوامع اسلامي است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به اهداف برائت اشاره كرد و اظهار داشت: در مسئله برائت چند هدف متصور و قابل مشاهده است كه عبارتند از شفاف سازي مواضع اسلام و مسلمانان به اين معنا كه مسلمانان به اين وسيله مواضع خودشان را براي دنيا تبيين و شفاف سازي مي كنند.

وي در اين زمينه افزود: هدف دوم اعلام هويت مستقل اسلامي و هدف سوم نفي باورهاي غلط و سلطه جويانه دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه هدف بعدي در مسئله برائت انجام وظيفه امر به معروف و نهي از منكر و در نهايت تبيين مرز خودي و غيرخودي است خاطرنشان ساخت: وقتي به پيشينه برائت در قرآن كريم دقت كنيم مي بينيم كه اين مسئله به زمان حضرت نوح (ع) برمي گردد و اين مسئله بدعت نيست كه برخي آن را عنوان مي كنند.

وي با تاكيد بر اينكه حضرت هود (ع) نيز حسب فرمايش قرآن مي گويد من خدا را شاهد مي گيرم شما هم شاهد باشيد كه من از مشركان بيزارم و از كردارشان متنفرم گفت: حضرت ابراهيم (ع) رسما با بيان اينكه من از آنچه كه مي پرستيد بيزارم اعلام برائت نمود.

اميرالحاج ايران با بيان اينكه اين موارد نشان مي دهد كه برائت يك مسئله قرآني است گفت: اقدام ما عمل به سنت پيامبر اكرم (ص) است.

وي همچنين با بيان اينكه حضرت محمد (ص) روز دهم ذي الحجه به حضرت علي (ع) مي فرمايد كه آياتي از سوره برائت را قرائت كند كه آن حضرت نيز 13 آيه از سوره برائت را قرائت مي كند اين عمل حجتي است تا ما به اين عمل سياسي اقدام نماييم.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در خاتمه با بيان اينكه مكه مركز هدايت و بهترين مكان براي اعلام برائت از مشركان و دشمنان است خطاب به حاضران گفت: شما دلاورمردان و شيرزنان ايران اسلامي امروز براي اجراي دستور امام راحل و مقام معظم رهبري با لباس احرام در بهترين شرايط گردهم آمده ايد تا به سيره انبيا و اوليا عمل كنيد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.