پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

از غروب امشب آغاز شد ؛

اعزام حجاج از عرفات به مشعرالحرام و منا

اعزام حجاج از عرفات به مشعرالحرام و منا

مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه از اعزام حجاج از سرزمین عرفات به مزدلفه و منا از غروب امشب خبر داد.

«حسن سرخوش» در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت اعزامی به مکه گفت: عملیات انتقال حجاج ایرانی از عرفات به مزدلفه و منا پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در عرفات آغاز شده شده است و تا بامداد امشب ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 272 دستگاه اتوبوس زائران را از 24 ایستگاه عرفات به مزدلفه و منا انتقال می دهند، افزود: در ابتدای عملیات 35 هزار نفر از زائران وقوف اضطراری شامل بانوان و بیماران به سرزمین منا انتقال داده می شوند که این گروه از زائران در طول مسیر در مزدلفه در ایستگاهی موسوم به ایستگاه نیت توقف کوتاهی خواهند داشت و سپس به منا انتقال داده می شوند.

مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه اضافه کرد: بعد از انتقال وقوف اضطراری ها انتقال وقوف اختیاری ها به مشعرالحرام(مزدلفه) آغاز خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: تا ساعت 20 امشب (بوقت محلی) بیش از 23 هزار زائر وقوف اضطراری عازم منا شده اند و بزودی اعزام زائران به مزدلفه تا آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه حجاج بایستی روز دهم ذیحجه (عید قربان) را برای رمی جمرات در منا حضور داشته باشند، گفت: صبح روز دهم زائران وقوف اختیاری که در مزدلفه حضور داشتند، بعد از طلوع آفتاب بصورت پیاده مزدلفه را به سمت سرزمین مقدس منا که دارای مسیر کوتاهی است ترک خواهند کرد و تعدادی از زائران ناتوانی که امکان پیاده روی برای آنان وجود ندارد، بعد از انتقال زائران پیاده و خلوت شدن مسیر با اتوبوس به منا انتقال داده می شوند.

مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه در ادامه گفت: زائران خانه خدا نهایتاً ظهر روز 12 ذیحجه بعد از بیتوته سه روزه در منا با 420دستگاه اتوبوس از منا به هتل هایشان در مکه مکرمه انتقال داده خواهند شد.

وی در پایان یادآور شد: در مرحله اول نقل ترددی در انتقال زائران از مکه به عرفات 20 دستگاه اتوبوس مکشوف(بدون سقف) و در مرحله اعزام زائران از عرفات به مزدلفه و منا 5 دستگاه اتوبوس مکشوف بکار گرفته می شود و همه اتوبوس هایی که عملیات انتقال زائران را از منا به مکه مکرمه در روز 12 ذیحجه به عهده خواهند داشت، مکیف(سقفدار) و با توجه به گرمای هوای این ایام مجهز به کولر بوده تا آسایش زائران تأمین شود.

گفتنی است حجاج خانه خدا دهم ذیحجه مصادف با روز عید قربان اعمال رمی جمره عقبه ، قربانی ، حلق(تراشیدن موی سر) و بیتوته در منا را از مناسک حج خود به جا خواهند آورد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.