پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

صبح امروز انجام گرفت ؛

عزیمت زائران از مشعرالحرام به منا

عزیمت زائران از مشعرالحرام  به منا

زائران ایرانی که غروب دیروز عرفات را به مقصد مزدلفه ترک کرده بودند، امروز برای انجام بقیه مناسک حج خود راهی سرزمین منا شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مکه مکرمه؛ زائران ایرانی که غروب دیروز عرفات را به مقصد مزدلفه ترک کرده بودند، امروز برای انجام رمی جمره عقبه در روز دهم ذیحجه،قربانی، حلق(تراشیدن سر برای آقایان) ، بیتوته در منا و رمی جمرات  راهی سرزمین منا شدند.

بر اساس این گزارش زائران ایرانی غروب روز عرفه، پس از اقامه نماز مغرب و عشا راهی مشعرالحرام شدند تا خود را برای وقوف در آن سرزمین مقدس آماده کنند که این زائران صبح امروز(دهم ذیحجه) پس از طلوع آفتاب راهی منا شدند تا بقیه مناسک حج خود را که اولین آن رمی جمره عقبه است بجا آوردند.

گفتنی است پس از غروب روز نهم ذیحجه 35 هزار زائر ایرانی شامل بانوان و افراد مسن و ناتوان(وقوف اضطراری ها) از سرزمین عرفات راهی منا شده و در طول مسیر توقف کوتاهی در مشعرالحرام داشته و سپس راهی منا شدند.

شایان ذکر است حجاج تا ظهر روز 12 ذیحجه در سرزمین مقدس منا حضور خواهند داشت و سپس بعد از اذان ظهر به تدریج عازم مکه مکرمه خواهند شد.

زائران بعد از عزیمت به مکه در روز 12 ذیحجه آخرین مرحله از مناسک خود یعنی حج واجب را بجا خواهند آورد.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی شدند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.