پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در دیدار رئیس سازمان حج با امیر مکه مطرح گردید :

گلایه مندی از تأخیر در صدور حکم مأموران فرودگاه جده / حادثه غمبار مسجدالحرام درس های بزرگی بهمراه داشت

گلایه مندی از تأخیر در صدور حکم مأموران فرودگاه جده / حادثه غمبار مسجدالحرام درس های بزرگی بهمراه داشت

رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با امیر مکه از تأخیر در صدور حکم دو پلیس مجرم و خائن به حقوق زائران در فرودگاه جده ابراز گلایه مندی و تأکید کرد: مجازات این دو پلیس فاسد بایستی به منزله دغدغه دولت عربستان در راستای صیانت از حقوق و امنیت زائران بیت الله الحرام تلقی گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مکه مکرمه؛ مهندس سعید اوحدی سه شنبه شب با خالد الفیصل امیر منطقه مکه و رئیس کمیته مرکزی حج عربستان در منا دیدار و در خصوص مسائل مشترک گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش خالد الفیصل در این دیدار بر توجه و اهتمام دولت عربستان بر خدمت رسانی به ضیوف الرحمان تأکید کرد و گفت: دولت عربستان تمام تلاش خود را در خصوص مسائل حج  زائران خانه خدا بکار بسته است تا حجاج در صحت و سلامت مناسک حج خود را بجا آوردند.

مهندس اوحدی رئیس سازمان حج نیز در دیدار با امیر مکه از اهتمام وتلاش عربستان و دست اندرکاران حج این کشور در خدمات رسانی به زائران و همچنین رسیدگی به امور آسیب دیدگان حادثه تلخ مسجدالحرام قدردانی کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار از تأخیر در صدور حکم دو پلیس مجرم و خائن به حقوق زائران در فرودگاه جده ابراز گلایه مندی نموده و تأکید کرد: مجازات این دو پلیس فاسد باید به منزله دغدغه دولت عربستان در راستای صیانت از حقوق و امنیت زائران بیت الله الحرام تلقی گردد.

وی در سخنانش تأکید داشت: موضوع محاکمه دو پلیس مجرم فرودگاه جده در ایران تبدیل به یک مطالبه عمومی شده و لذا هر گونه تصمیم گیری در خصوص از سرگیری اعزام زائران به سفر عمره منوط به صدور و اجرای احکام این دو پلیس مجرم خواهد بود.

در ادامه این ملاقات رئیس سازمان حج و زیارت بر ضرورت فعالیت دفاتر سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در موسم عمره تأکید کرد و اظهار داشت: حادثه تلخ مکه درس بزرگی برای استفاده از ظرفیت کشورها در خدمات رسانی به حجاج کشورهای خودشان در مواقع ضروری و بحرانی داشت بگونه ای که حضور بموقع مأمورین دفتر سازمان حج و زیارت و عوامل مرکز پزشکی حج و زیارت موجب شد تا خسارت های احتمالی بیشتر ناشی از این حادثه تلخ مدیریت شود.

خالد فیصل نیز در ادامه این گفتگو با تأکید بر نظم زائران ایرانی از خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت و همچنین از برنامه ریزی سازمان حج و زیارت در اعزام منظم زائرین تشکر کرده و ضمن محکوم کردن حادثه فرودگاه جده ابراز امیدواری کرد تا با توجه به استقلال قوه قضاییه در عربستان شاهد صدور حکم این دو مأمور از طرف محاکم شرعی عربستان باشیم.

وی همچنین در این باره وعده داد: بمحض صدور حکم دو مأمور اجرای آن از طرف دستگاه های اجرایی عربستان صورت خواهد پذیرفت.

وی همچنین در خصوص فعالیت دفاتر بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در موسم عمره اظهار داشت: این موضوع بایستی از طریق وزارت امور خارجه ایران و وزارت کشور و امور خارجه عربستان پیگیری شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.