پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در گفت و گوی تلفنی با دکتر جهانگیری؛

رییس جمهوری آخرین گزارشها و اقدامات در خصوص حادثه منا را بررسی کرد/دستور دکتر روحانی برای تسریع در انتقال جانباختگان و امدادرسانی به مجروحان

رییس جمهوری آخرین گزارشها و اقدامات در خصوص حادثه منا را بررسی کرد/دستور دکتر روحانی برای تسریع در انتقال جانباختگان و امدادرسانی به مجروحان
دکتر روحانی در گفت وگویی تلفنی با معاون اول رییس جمهور، آخرین گزارش ها و اقدامات درباره نحوه پیگیری و امدادرسانی به مجروحان حادثه منا را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این گفت و گو که روز شنبه انجام شد، از جزئیات اقداماتی که برای انتقال سریع پیکر پاک حجاج کشورمان و نیز مجروحان حادثه و سپس مداوا و رسیدگی های پزشکی به مصدومان انجام شده، مطلع شد.

رییس جمهوری ضمن همدردی مجدد با خانواده‌های آسیب‌ دیدگان، از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت برای جان باختگان، آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، و حج مقبول و سعی مشکور برای حجاج عزیز کشورمان توأم با امنیت کافی وسلامت مسألت کرد.

یادآوری می شود دکتر روحانی صبح امروز و در دیدار با دبیر کل سازمان ملل ضمن انتقاد شدید از عملکرد دولت عربستان در قبال حادثه منا، اظهار داشت: متاسفانه ریاض همکاری لازم را برای رسیدگی به وضع مفقودین، انتقال اجساد و مجروحان انجام نمی دهد و ضروری است که سازمان ملل وظایف قانونی و انسانی دولت ریاض را در این زمینه متذکر شود.

رییس جمهوری پیش از این دستور داده بود تا هیات دولت طی جلسه ویژه ای در روز جمعه ابعاد مختلف این فاجعه تاسف بار را بررسی و با تشکیل ستادی پیگیری های لازم را انجام دهد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.