پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همدردی و تفقد رئیس سازمان حج از کاروان های جان باختگان حادثه منا

همدردی و تفقد رئیس سازمان حج از کاروان های جان باختگان حادثه منا

مراسم دیدار و دلجویی از کاروان های جان باختگان حادثه منا شب گذشته با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه دیدار با کاروان جان باختگان و آسیب دیدگان حادثه منا که شب گذشته(دوشنبه) در هتل رویا العزیزیه مکه برگزار شد، گفت: از زمان وقوع حادثه تلخ منا ستاد بحران تشکیل شد و همکاران ما بصورت 24 ساعته پیگیر امور هستند تا در حد توانمان آلام مصیبت دیدگان را تسکین دهیم.

وی افزود: همکاران کمیته شناسایی اجساد ما کانتینرهای حامل پیکر جان باختگان حادثه منا را جستجو می کنند و اجازه نخواهیم داد حتی پیکر یکی از جان باختگان و عزیزانمان بدون اجازه ما در اینجا دفن شود.

رئیس سازمان حج و زیارت به موضع گیری معاون وزارت امور خارجه کشورمان در این خصوص اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا شرایط را برای انتقال سریع پیکرهای مطهر جان باختگانگان به کشور فراهم آوریم.

اوحدی در سخنانش به پیگیری مسئولان ایرانی از جمله شخص ریاست محترم جمهوری و معاون اول ایشان در خصوص امور حادثه دیدگان منا اشاره کرد و گفت: ستاد ویژه ای در این خصوص تشکیل شده و با دستور نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت 9 کمیته فعال در این خصوص تشکیل شده است همچنین در ایران نیز ستادهایی در وزارت خارجه و در دولت به ریاست وزیر محترم کشور تشکیل شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از رسیدگی و مداوای مصدومین حادثه منا خبر داد و گفت: بیشتر آنان پس از مداوا به کاروانهای خود بازگشته اند.

رئیس سازمان حج در ادامه خاطر نشان کرد: جان باختگان حادثه غمبار منا مهمان خدا بودند و در این راه جان خود را از دست دادند و یقیناً حق شفاعت بر ما خواهند داشت.

مهندس اوحدی در پایان سخنان خود تسلیت مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی را به خانواده های داغدار ابلاغ کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فرشادی ضمن تسلیت این مصیبت به بازماندگان بیاناتی در خصوص مقام شهدای حادثه منا و جایگاه حج گزاران ارائه کرد.

در پایان زائران بیت الله الحرام حاضر درمراسم مسائل خود را با رئیس سازمان حج و زیارت در میان گذاشتند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.