پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ستاد ویژه پیگیری واقعه منا تشکیل شد

دستور رئیس جمهور به دستگاه‌ها برای تسهیل و سرعت در انتقال قربانیان و مصدومان

 دستور رئیس جمهور به دستگاه‌ها برای تسهیل و سرعت در انتقال قربانیان و مصدومان
جلسه ستاد ویژه پیگیری واقعه منا بلافاصله پس از بازگشت رییس جمهوری از سفر به مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، به ریاست وی تشکیل شد و روحانی دستورات لازم برای ادامه پیگیری ها، تسهیل و سرعت در انتقال قربانیان و مصدومان واقعه منا را به دستگاهها صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه که با حضور همه اعضای این ستاد برگزار شد، پس از استماع آخرین گزارشها و بررسی نتایج پیگیری ها و عملکرد دستگاههای مسوول، دستوراتی برای ادامه کار ستاد صادر کرد.

وی تسریع در انتقال پیکر مطهر جان باختگان این فاجعه را اولویت نخست همه دستگاههای مرتبط عنوان کرد و خواستار بکارگیری همه ظرفیت ها و امکانات کشور و ادامه پیگیری های لازم اجرایی و حقوقی و همچنین مذاکرات با مقامات عربستان سعودی در این راستا شد.

رییس جمهوری، روشن شدن دقیق امور مفقودان حادثه و پیگیری وضعیت تک تک آنان را از دیگر وظایف ویژه اعضای ستاد عنوان کرد و گفت: لازم است دستگاه دیپلماسی کشور تمام تلاش خود را برای تقویت همکاری عربستان سعودی با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج بکار گیرد و امیدواریم با تلاش همه دستگاههای مرتبط، انتقال پیگیری جان باختگان و مصدومان با نهایت سهولت و سرعت انجام گیرد تا مرهمی بر آلام مصدومان و خانواده های عزیز جانباختگان باشد.

روحانی همچنین تاکید کرد:پیش بینی های لازم، تنظیم دقیق برنامه ها و حداکثر تسهیلات لازم برای بازگشت حجاج کشورمان نیز صورت پذیرد.
در این جلسه همچنین دستگاههای مرتبط با اعزام و بازگرداندن حجاج آمادگی خود را برای تسریع در انتقال حاجیان و پیکرهای قربانیان واقعه منا و مصدومان اعلام کردند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.