پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت :

از یافتن مجروحان مجهول‌الهویه در بیمارستان‌های سعودی ناامید شده ایم

از یافتن مجروحان مجهول‌الهویه در بیمارستان‌های سعودی ناامید شده ایم
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اعلام این‌که تحقیق و تفحص در داخل سردخانه مرکزی مکه از روز گذشته تا کنون متوقف شده است، گفت: مرکز پزشکی حج و زیارت از یافتن مجروحان مجهول‌الهویه در بیمارستان‌های سعودی کاملاَ ناامید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، سیدعلی مرعشی با تشریح آخرین وضعیت شناسایی زائران جان‌باخته و مفقودشده ایرانی در فاجعه منا، اظهار کرد: متاسفانه عربستان از روز گذشته (سه‌شنبه) تا کنون اجازه نداده گروه های ایران وارد سردخانه "معیصم" در مکه شوند، به همین دلیل شناسایی جدیدی صورت نگرفته است.

وی افزود: از امروز رایزنی‌های جدیدی آغاز شده تا بتوانیم شناسایی اجساد فاجعه منا را سرعت ببخشیم.

دکتر مرعشی سپس با بیان این‌که طی دو روز گذشته بیمارستان‌های طائف، جده و مکه که احتمال می‌رفت مجروحان مجهول‌الهویه ایرانی به آنجا منتقل شده باشند، کامل جست‌جو شده و متاسفانه حتی یک مورد مشکوک که ایرانی باشد، پیدا نکردیم، گفت: از یافتن مجروحان مجهول‌الهویه و مفقودالاثر دیگر به طور کامل نا امید شده‌ایم.

مرعشی درباره‌ی آخرین وضعیت بیماران و مجروحان ایرانی، اظهار کرد: درحال حاضر 11 مجروح ایرانی در بیمارستان مکه، یک زائر در بیمارستان جده و دو مجروح ایرانی دیگر در بیمارستان طائف تحت درمان هستند و امروز نیز 6 مجروح با دو پرواز به کشور منتقل شدند.

به گفته‌ وی ، 11 بیمار ایرانی هم اکنون زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند که هفت تن از آن‌ها جزو مجروحان فاجعه منا هستند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.