پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضور رئیس سازمان حج و زیارت ؛

مراسم بزرگداشت شهدای منا در هتل جوار مشاعر مکه مکرمه برگزار شد + عکس

مراسم بزرگداشت شهدای منا در هتل جوار مشاعر مکه مکرمه برگزار شد + عکس

رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری در مراسم سوگواری و بزرگداشت شهدای فاجعه تلخ منا که در هتل جوار مشاعر منا (1) مکه مکرمه برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مکه مکرمه، مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان عصر امروز (شنبه 11 مهرماه 94) با حضور در مراسم سوگواری و بزرگداشت شهدای فاجعه منا روز عید قربان امسال با بازماندگان این حادثه تلخ ابراز همدردی کرد.

بر اساس این گزارش ، حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی سخنران این مراسم طی سخنانی به مقام و جایگاه معنوی شهدای حادثه منا اشاره کرد و گفت: جدای از کوتاهی ها و تقصیرهای کشور میزبان در وقوع این حادثه تلخ، خداوند به این شهدا عنایت ویژه ای داشته که در راه حج به شهادت رسیده اند.

وی افزود: بر اساس روایات غروب روز عرفه فرشته ای بر شانه حاجی می زند که تمام گناهان تو بخشیده شد و تو همانند فرزندی هستی که تازه از مادر متولد شده است و این عزیزان با چنین حالتی در روز عید قربان به فیض شهادت رسیده اند.

سخنران این مراسم در سخنانش ادامه داد: مشعر و عرفات قطره ای از روز قیامت را به ما نمایش می دهد در چنان روزی از آدم ابوالبشر(ع) تا انسان های آخر الزمان حضور خواهند داشت و همه انسان ها با توجه به سختی و جانکاهی آن روز از یکدیگر می گریزند بر اساس روایت این حجاجی که به شهادت رسیدند در روز محشر در آرامش هستند.

وی با بیان اینکه شهادت حجاج ایرانی در حادثه منا مصیبتی برای همه امت اسلامی است، بیان کرد: بر اساس روایات اجر صبر در این مصیبت بزرگ معادل اجر هزار شهید است.

وی در سخنانش به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در پیگیری مسائل حادثه دیدگان فاجعه منا در عید قربان اشاره کرد و گفت: زائران دیگر کشورهای اسلامی نیز امروز با مشاهده اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی از دولت های خود می خواهند که صیانت از حقوق حجاج خود در حادثه تلخ منا را با جدیت از طرف میزبان پیگیری نمایند.

حجت الاسلام صمدی یزدی در پایان سخنان خود ضمن تجلیل از سخنان ارزشمند و مقتدرانه  رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حادثه دیدگان منا،  از تلاش های دولت جمهوری اسلامی ایران ، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در پیگیری و رسیدگی به امور آسیب دیدگان فاجعه جمرات عید قربان تقدیر کرد.

در پایان این مراسم داغدیدگان حادثه منا مسائل خود را با رئیس سازمان حج در میان گذاشتند.

گفتنی است کاروان های استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری که در هتل جوار مشاعر1 مکه اقامت دارند در مجموع 25 نفر از زائرانشان در حادثه تلخ منا به فیض شهادت رسیدند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.