پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

خروج بيش از پنجاه درصد زائران ايراني از مكه

خروج بيش از پنجاه درصد زائران ايراني از مكه
مسعود مجردي رئيس ستاد مكه گفت بيش از پنجاه درصد زائران ايراني ازمكه مكرمه خارج شده و به مدينه منوره و يا ميهن اسلامي انتقال يافتند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، رئيس ستاد مكه گفت بيش از پنجاه درصد زائران ايراني ازمكه مكرمه خارج شدند.

بگفته مسعود مجردي هم اكنون ازمجموع 455 كاروان زائران ايراني 224 كاروان در مكه باقي مانده اند و بيش از سي و پنج هزار حاجي به مدينه و يا ميهن اسلامي انتقال يافتند.

وي بااشاره به اينكه ارائه خدمات به بيش از بيست و هشت هزار زائر باقيمانده در مكه ادامه دارد گفت روزانه بين چهار تا پنج هزار زائر از اين شهر خارج مي شوند و در روز 19 مهرماه مكه از حجاج ايراني خالي خواهند شد.

وي گفت در بحث عمليات درحوزه حج مشكلي وجود ندارد و با توجه به توصيه هاي سرپرست حجاج ايراني در صورت درخواست خانواده هايي كه درحادثه منا آسيب ديده اند براي اعزام آنها به ايران اقدام مي شود. همچنين تلاش شده است براي زائراني كه همچنان درعربستان هستند فضاي آرام تري فراهم شود.

رئيس ستاد مكه بااشاره به اينكه از ابتداي عمليات حج تاكنون بيست و يك زائر بيمار ايراني در عربستان جان باختند اضافه كرد اجساد دو تن از مرحومين به درخواست خانواده آنان در مكه دفن و نه جسد نيز به ايران منتقل شده است و پيگيري براي انجام تشريفات قانوني انتقال ده جسد ديگربه تهران ادامه دارد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.