پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین جزئیات شناسایی و انتقال جانباختگان به کشور

آخرین جزئیات شناسایی و انتقال جانباختگان به کشور
رئیس سازمان حج و زیارت آخرین وضعیت شناسایی و انتقال جانباختگان حادثه منا را تشریح کرد و گفت: زمان پرواز و انتقال بیش از ۸۰ زائر جانباخته تا ظهر امروز قطعی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از مهر ؛سعید اوحدی با اشاره به اینکه مراحل شناسایی بیش از ۸۰ زائر جانباخته ایرانی انجام شده است افزود: تعدادی از این جانباختگان در سردخانه معیصم مکه و تعدادی نیز در جده بودند و ما پیکرهای این تعداد جانباختگان در سردخانه مکه را به جده انتقال داده ایم تا بتوانیم با هماهنگی های لازم این افراد را به کشور منتقل کنیم.


وی گفت:به دلیل اینکه پرواز از ایران تشریفات خاصی دارد و زمان بر است پرواز این جانباختگان با هواپیمای سعودی انجام می شود. 

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: زمان پرواز انتقال زائران جدید شناسایی شده تا پایان امروز مشخص خواهد شد.


اوحدی از مذاکره با وزیر بهداشت و قائم مقام وزیر حج عربستان خبر داد و گفت: با مذاکرات انجام شده روند شناسایی و انتقال اجساد مرور شد و با تمهیداتی که برای زائران ایرانی انجام شده عملیات شناسایی و انتقال سریعتر از گذشته صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کار شناسایی جانباختگان به دلیل گذشت بیش از ۱۲ روز از حادثه منا سخت تر از قبل شده است، تصریح کرد: نیروهای ما کار طاقت فرسایی را برای شناسایی جانباختگان ایرانی دارند و به دلیل اینکه زمان زیادی از این حادثه گذشته به نظر می رسد هرچه به پایان فرآیند شناسایی نزدیک می شویم کار زمان بیشتری را نیاز دارد.

به گفته اوحدی در صورتی که نتوانیم به دلیل گم شدن کارت ها و مدارک شناسایی جانباختگان آنها را شناسایی کنیم برای آزمایش DNA این اجساد به ایران منتقل می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه هفت نفر از جانباختگان حادثه منا در مکه دفن خواهند شد گفت: خانواده این افراد موافقت کردند که پیکر جانباخته خود را در مکه دفن کنند که تاکنون دو مورد از این افراد به خاک سپرده شدند و مابقی نیز در حال انجام تشریفات قانونی هستند.

اوحدی در مورد مجروحان این حادثه نیز گفت: ۵ نفر از مجروحانی که مجهول الهویه و در بیمارستان جده بستری بودند پس از بررسی های لازم و شناسایی خانواده های آنها مشخص شد که دو نفر از این افراد ایرانی و سه نفر دیگر مصری و الجزایری هستند که فقط ایرانی ها به کشور منتقل شدند.

وی با تاکید بر اینکه ۳۵ درصد زائران به کشور بازگشته اند گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار زائر به ایران آمده و هنوز ۴۰ هزار زائر در عربستان هستند و به دلیل اینکه پروازهای ما از فرودگاه مدینه نیز آغاز شده با شیب تندی تعداد زائران در عربستان کاهش پیدا می کند.

رئیس سازمان حج و زیارت از ارائه خدمات به زائران عادی نیز خبر داد و گفت: این افراد در حال حاضر شرایط خوبی دارند و خدماتی نیز به آنان ارائه می شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.