پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همايش بررسي زواياي حادثه خونين منا برگزار شد

همايش بررسي زواياي حادثه خونين منا برگزار شد
همايش بررسي زواياي حادثه خونين منا به همت مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و با حضور علما و مسؤولان كشوري و با سخنراني نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت و سرپرست حجاج ايراني در سالن اجتماعات مدرسه علميه دارالشفاي قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، همايش بررسي زواياي حادثه خونين منا به همت مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و با حضور علما و مسؤولان كشوري و با سخنراني نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت و سرپرست حجاج ايراني در سالن اجتماعات مدرسه علميه دارالشفاي قم برگزار شد.

بر اساس اين گزارش، در اين همايش آيات سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه، مرتضي مقتدايي دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه، محسن فقيهي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم و حجت الاسلام والمسلمين سعيدي امام جمعه قم و جمعي ديگر از اعضاي جامعه مدرسين و مجلس خبرگان رهبري حضور داشتند.

در ابتدا حجت الاسلام فرخ فال رييس مجمع عمومي جامعه مدرسين ضمن خوش آمد گويي به حاضران تأكيد كرد كه همه بايد با پيروي از رهبر معظم انقلاب و مراجع تقليد در مسير سربلند كردن انقلاب اسلامي قدم بردارند.

همچني حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني در اين همايش به بررسي زواياي مختلف حادثه خونين منا پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي دادستان كل كشور با اشاره به برنامه هاي حقوقي باي پيگيري فاجعه منا اظهار داشت: از نظر حقوقي ما يك مسأله رسيدگي نظام دادرسي حقوقي داخل را داريم و يك نظام بين المللي و نكته اي هم كه وجود دارد در باب مسائل قضايي و حقوقي نمي گنجد كه بحث مذاكره و پيگيري هاي ديپلماتيك است.

وي ادامه داد: با توجه به تأكيد آل سعود و دولت حاكم بر عربستان براي از بين بردن آثار جرم و تمامي مستندات و مخفي سازي آن ها، وظيفه دستگاه هاي كشور از جمله سازمان حج و زيارت، مجموعه سازمان هاي اطلاعاتي اين است كه مستند سازي كنند چون با گذشت زمان برخي مستندات از بين مي رود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.