پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

هواپيماي حامل پيکرمطهر جان باختگان منا، جده را به مقصد تهران ترک کرد

هواپيماي حامل پيکرمطهر جان باختگان منا، جده را به مقصد تهران ترک کرد
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هواپیمای حامل 87 پیکر مطهر جان باختگان فاجعه منا دقایقی پیش جده را به سمت فرودگاه مهرآباد تهران ترک کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید اوحدی در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه همچنان از وضعیت 65 زائر عزیز اطلاعی نداریم افزود: به علت مرور زمان و شرایط نگهداری اجساد در سردخانه ها، فیزیک پیکرها به طور کامل تغییر یافته و کار جستجوی میدانی ما را با مشکل روبرو کرده است.
وی اضافه کرد: قرار شد فردا با مسئولان پزشکی قانونی عربستان جلسه مشترکی داشته باشیم تا راهبرد مشخصی برای جستجوهایمان پیدا کنیم.
اوحدی گفت: پس از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان به عربستان، پیشنهاد اولیه آنها، حضور تیم تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در عربستان برای انجام آزمایشات دی ان ای بر روی پیکر ها بود.
وی با اشاره به دفن احتمالی تعدادی از پیکرهای زائران عزیز کشورمان در عربستان افزود: اسامی برخی از آنها مشخص بود و اجساد را شناسایی کردیم اما در مرحله دوم تعدادی از این اجساد در سردخانه های عربستان، تغییر وضعیت داده بودند که احتمالا خاک سپاری آنها اتفاق افتاده باشد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آماری را که آنها در این باره داده اند بررسی و راهکاری برای آن پیدا می کنیم تا حداقل بخشی از نگرانی مردم کشورمان به ویژه خانواده این عزیزان را کاهش دهیم.
اوحدی تأکید کرد: همه توانمان را گذاشته ایم تا از وضعیت 65 زائر مفقود ایرانی مطلع شویم و به محض اطلاع از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: با هماهنگی های معاونت عربی آفریقایی وزارت خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امیدواریم به زودی شاهد حضور تیم تخصصی وزارت بهداشت کشورمان در عربستان باشیم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.