پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آغاز اجاره مسکن حج 95 در مکه و مدینه

آغاز اجاره مسکن حج 95 در مکه و مدینه
مدیر نظارت و بازرسی بعثه‌ مقام معظم رهبری گفت، کار اجاره مسکن برای حج سال 95 در دو شهر مکه و مدینه آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت،‌ «حسین اسماعیلی» اظهار کرد، پیرو توصیه‌های سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت، کار اجاره مسکن در دو شهر مکه و مدینه برای اسکان زائران حج سال آینده شروع شد.


حسین اسماعیلی گفت: این اقدام در چارچوب سیاست‌های ابلاغی برای حج گزاران سال آینده و برای اسکان حدود 61 هزار زائر ایرانی صورت می‌گیرد و در صورت افزایش سهیمه در مراحل بعدی، اقدام خواهد شد.

مدیر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه اجاره مسکن در شهر مکه مکرمه در دو مرحله انجام می‌شود اظهار کرد: در مرحله اول قرارداد اجاره برای اسکان حدود 40 درصد زائران منعقد شده و مرحله دوم اجاره در ماه‌های ربیع‌الاول و ربیع‌الثانی برای اسکان باقیمانده زائران خواهد بود.

اسماعیلی گفت: با توجه به ارزیابی انجام شده از زائران و گزارش‌های جمع‌آوری شده از بازرسان سیاست حذف هتل‌هایی که رضایت کمتری از آنها بوده ادامه یافته و از 57 هتل اجاره شده برای اسکان حجاج امسال، احتمالا حدود 10 درصد برای سال آینده حذف خواهد شد.

مدیر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به اینکه ادامه تخریب‌ها از ظرفیت پذیرش هتل‌ها در منطقه مرکزی شهر مدینه کاسته است افزود: در مدینه تا 15 ماه محرم حدود 40 هزار تخت دیگر حذف می‌شود و با توجه به اینکه هتل‌های جدید هنوز ساخته نشده کار اجاره مسکن دشوارتر است.

وی افزود: در چنین شرایطی تلاش‌ها بر روی اجاره مسکن‌های مناسب بدون افزایش قیمت متمرکز شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده است که قرارداد اجاره هتل‌ها در مدینه برای اسکان 99 درصد زائران سال آینده تا بیست و پنجم مهرماه نهایی شود.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.