پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین وضعیت مفقودین ایرانی فاجعه منا ؛

17 نفر از مفقودین حادثه منا در مکه دفن شده اند

17 نفر از مفقودین حادثه منا در مکه دفن شده اند

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: بر اساس پرونده هایی که امروز در پزشکی قانونی و در استانداری مکه دیدیم مشخص شد که تا این لحظه 17 نفر از جان باختگان ایرانی فاجعه منا در میان آن 450 نفر دفن شده در مکه هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت،  مهندس سعید اوحدی در خصوص جلسه امشب(سه شنبه) با مقامات سعودی که به منظور پیگیری وضعیت مفقودان ایرانی حادثه منا برگزار گردید به خبر 21 شبکه اول سیما گفت: امروز دو جلسه نسبتا طولانی با مسئولین اجرایی عربستان داشتیم که تا دقایقی پیش ادامه داشت و این جلسات را فردا نیز ادامه خواهیم داد تا به جمع بندی روشنی نسبت به وضعیت مفقودین حادثه منا دست یابیم.

وی افزود: در این جلسه در ابتدا موضوع دفن مفقودین حادثه منا در میان آن 450 زائر دفن شده در مکه مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس پرونده هایی که امروز در پزشکی قانونی و در استانداری مکه دیدیم مشخص شد که تا این لحظه 17 نفر از جان باختگان فاجعه منا در میان آن 450 نفر هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت در این خصوص اضافه کرد: از این 17 زائر ایرانی 12 نفر با تشخیص هویت کامل یعنی ملیت ایرانی بودن و مشخصات فردی دفن شده اند اما 5 نفر از آنان تنها ملیت ایرانی بودن آنان مشخص است و هویت فردی آنان مشخص نیست که البته در خصوص آن 12 نفر اطلاع رسانی کامل به خانواده های بزرگوارشان صورت خواهد گرفت.

مهندس اوحدی بیان کرد: شواهدی هم که دیدیم و مستنداتی که طرف سعودی به ما نشان داد نشان از این دارد که از همه آن 17 نفر اثر انگشت گرفته شده و ناخن های اینها را برای آزمایش های بعدی برداشتند و محل دفن آنها نیز کاملا مشخص است و همچنین سعودی ها تأکید کردند که انشاءالله با حضور تیمی که از پزشکی قانونی عازم عربستان خواهد شد و با دریافت اثر انگشت ها از طرف ایرانی، بدلیل اینکه محل دفن اینها کاملاً مشخص است بر اساس خواسته خانواده جان باختگان عمل خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در خصوص 48 تن دیگر از مفقودان ایرانی فاجعه منا نیز که همچنان اطلاعاتی از آنها در دست نداریم قرار شد بعد از جلسه فردا موضوع از طریق کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده بصورت رسمی طی نامه ای به وزارت امور خارجه و وزارت کشور و وزارت بهداشت عربستان اعلام شود که البته ما نیز به عنوان سازمان حج و زیارت با وزارت حج عربستان مکاتبه می کنیم تا بصورت جدی پیگیر تعیین وضعیت این 48 نفر باشند.

رئیس سازمان حج در پایان گفت: زمان جلسه بعدی با مسئولین عربستان فردا صبح مشخص خواهد شد و گمان می کنم بعد از جلسه فردا بتوانیم وضعیت تقریبا روشنی از عزیزانی که تا این لحظه اطلاعی از آنان در دست نداریم به مردم عزیز اعلام نماییم.

شایان ذکر است بامداد امروز نیز 87 پیکر مطهر جان باختگان فاجعه منا به کشور انتقال یافت که پیکر سید حمیدرضا حسینی خبرنگار فقید شبکه خبر نیز در میان این پیکرها بود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.