پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

چشمان اشکبار رسانه ملی در بدرقه خبرنگار شهید

چشمان اشکبار رسانه ملی در بدرقه خبرنگار شهید
همکاران و دوستان سید حمیدرضا حسینی با دلی پر از اندوه با او وداع کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج  زیارت به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ پیکر شهید خبرنگار سید حمیدرضا حسینی صبح امروز از مقابل درب مسجد بلال صدا و سیما با حضور مسئولین مقامات کشوری و لشگری، همکاران و خانواده‌ او تشییع شد. در همین راستا با چند تن از همکاران وی که در این حادثه داغدار شده‌اند به گفتگو نشستیم که در این گزارش می‌خوانید.

اعلام خبر فوت شهید حسینی بسیار دردناک بود

المیرا شریفی‌مقدم گوینده شبکه خبر بیان کرد: من 15 سال است که در شبکه خبر حضور دارم و از ابتدا با او آشنا و همکاری بودم. او بسیار انسان آرام و بی‌آزاری بود.  بهر حال آدمی با همکاران خود احساس وابستگی می‌کند. دو یا سه روز قبل از رفتن به سفر حج او را دیدم اما روزی که به حج مشرف شدند، نامه‌ای را که اسامی در آن مندرج بود را مشاهده کردم و با خود گفتم چه جالب! امسال نوبت آقای حسینی است و چه زمانی نوبت به ما می‌رسد؟ اما نمی‌دانستم قرار است به این شکل به وطن بازگردد.

وی اظهار داشت: سال 84، خبر سقوط هواپیمای C130  و خبر فوت آقای حسینی را نیز من اعلام کردم. این خیلی سخت است یک گوینده خبر نیز انسان است و احساسات دارد و بسیار دشوار است.

شریفی‌مقدم در پایان عنوان کرد: او جای خوبی دارد مسلم است کسی که لباس احرام به تن می‌کند از هر گناهی عاری می‌شود جای او خوب است و خداوند به خانواده او صبر دهد. همه کسانی که در فاجعه منا فوت شدند، در حقیقت قربانی شدند و به طور حتم جایگاه خوبی دارند. اما خانواده‌هایشان با چشم انتظاری و مواجهه با چنین مصیبتی سختی زیادی را متحمل خواهند شد. بسیاری از هموطنان هنوز  پیدا نشده و ممکن است که هرگز پیدا نشوند و این برای بازماندگان سخت است. امیدوارم خداوند به خانواده‌های آن‌ها صبر عنایت کند.

خوش به حال آقا حمید

محمد صابری خبرنگار و سردبیر واحد مرکزی خبر گفت: در هر صورت رفتن از دنیا به این شکل برای همه آرزو است. خوش به حال آقا حمید که بعد از انجام اعمال حج در عرفه فوت کرد. بسیار متاسفم و امیدوارم ان شاء الله بتوانیم آدم‌های خوبی باشیم و به هم خوبی کنیم. چرا که دنیا برای هیچ کس نمی‌ماند. قدر یکدیگر را بدانیم و با هم مهربان باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مرحوم حسینی خبرنگار شبکه خبر بودند و ما در واحد مرکزی خبر بودیم، فقط در چند برنامه با او همراه بودم او بسیار متین و خوددار بود دورادور وصف او را شنیده بودم. احترام زیادی برای پدر و مادر خود قائل بود. خوش به سعادت او.

صابری بیان کرد: من دو سال در عراق و چند سال هم خارج از کشور بودم. واقعیت این است که بچه‌های خبرنگار بسیار مظلومند. خبرنگاران خط مقدم مبارزه با تهاجم نرم دشمن هستند، شاید به نحوی خیلی دیده شوند اما خیلی مظلوم و تنها هستند. یعنی در مقابل چشم هستند اما دیده نمی‌شوند. آرزو می‌کنم در جهت رفع مشکلات خبرنگاران تمهیدات اندیشیده شود. این درد دل همه ماست. انتظار داریم که بیشتر به فکر آتیه، زندگی و بیمه خبرنگاران باشند. بسیار خبرنگاران مختلفی که در خبرگزاری‌های متعدد بیمه ندارند و این دغدغه ماست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هم مهربان باشیم یکدیگر را دوست داشته باشیم دنیا محل گذر است.

امیدواریم با جد بزرگوارش محشور شود

زهرا خلیلی گوینده شبکه خبر بیان کرد: آقای حسینی از همکاران خوب، صدیق، مومن و متعهد ما بودند که متاسفانه از بین ما رفت و جایگاه ابدی خود را یافت. در واقع مرگ طبیعی برای چنین انسان‌هایی خیلی کم است. خیلی ناراحتیم از روزی که خبر فاجعه منا را شنیده‌ام همه همکاران در شبکه خبر بسیار ناراحت هستیم احساس غم و اندوه بزرگی در سینه داریم و امروز با این تشییع یک مقداری از غم حاکم خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ردر آستانه ماه محرم قرار داریم. امیدوارم با جد بزرگوارش محشور شود هر لحظه دعا می‌کنم که خداوند به خانواده و همسر و دختر 3 ساله‌اش مه‌سیما صبر عطا کند.

وی گفت: سال‌ها با هم همکاری بودیم هر چه حوزه‌های ما متفاوت بود. بهر حال در یک مجموعه هستیم که همه یکدیگر را می‌شناسند و ما به پاکی و دیانت و فعال بودن او اقرار داشتیم و او را به عنوان برادر بزرگتر و الگو در نظر داشتیم.

خلیلی تصریح کرد: نباید خانواده او را تنها بگذاریم و با آنها ارتباط داشته و احوال آنها را جویا شده و حق همکاری را بجا آوریم.

بمیرید قبل از آنکه بمیرانندتان

حمید امامی خبرنگار صدا و سیما عنوان کرد: ما همکارهای دورادور بودیم. به طور مسلم چنین مرگی سعادت می‌خواهد. پاک و مطهر به لقای معبود شتافتن نیازمند وجود گوهری است که در وجود این شهید بزرگوار بوده است.

وی گفت: حضور این چنینی جمعیت برای بدرقه او گویای همه چیز است به یاد جمله شهیدی آوینی افتادم. «بمیرید قبل از آنکه بمیرانندت». به تصور من این آدم‌ها خود را بسیار خالص کرده بودند و چنین سعادتی نصیبشان شد. ان شاء الله ما هم به این شکل برویم.

برای سلامتی‌اش نذر کرده بودیم

افروز اسلامی خبرنگار تامین پخش سیما اظهار داشت: من برای ابراز همدردی با خانواده آقای حسینی و جامعه خبر امروز در این مراسم حضور یافته‌ام هیچ گاه او را از نزدیک ملاقات نکرده بودم. اما سفر حج که نصیب او شد در گروه‌های خبری شنیدم که چه اتفاقاتی رخ داده و همگی دعا می‌کردیم که سلامت باز گردند.

وی افزود: برای خانواده و دختر سه ساله‌اش همه نذر کرده بودیم که سلامت ملاقاتش کنیم اما مثل اینکه توفیق نداشتیم تا بار دیگر او را سلامت ببینیم.

اسلامی تصریح کرد: من بسیاری از خوبی‌های او شنیده‌ام. می‌توانم بگویم که حتی یک نفر خاطر مکدری از او ندارد. وی آنقدر توفیق داشته که در روز چهارشنبه که همه هفته در مسجد بلال مراسم زیارت عاشورا برگزار شده و شب اول محرم تشییع شوند.

امروز کسانی که در بین جمعیت می‌بینیم از خبرنگاران رادیو و واحد مرکزی خبر که سال‌هاست بازنشسته شده‌اند. من مطمئن هستم که حتی بسیاری آقای حسینی را نمی‌شناختند اما وصف خوبی‌های او را شنیده‌ و به احترام او امروز به در این مراسم حضور یافته‌اند.

وی در پایان گفت: امیدوارم خداوند درجات بالای او را ارتقا بخشد و خداوند نگهدار همسر و فرزند آن شهید باشد.

صحبت از مراسم بازگشت بود اما ...

خانم مرزبان خبرنگار خبرگزاری‌ صدا و سیما گفت: با آقای حسینی در حدود بیشتر از یازده سال در وزارت نیرو هم حوزه بودیم. وقتی به حج می‌رفتند صحبت از این بود که چگونه و در کجا مراسم بازگشت خود را برگزار و ما را دعوت می‌کند. او در جواب گفت که همگی را در رستوران سازمان مهمان خواهم کرد.

وی افزود: فکر نمی‌کردم امروز به این  شکل به استقبال او بیاییم تصور می‌کردم باید به مهمانی او برویم. او بسیار آدم صادق، مودب، مهربان، صالح و قابل احترام بود و این صفات باعث ماندگاری او در اذهان ما است. ما همیشه او را به نیکی یاد می‌کنیم بسیار از همکاران بعد از شهادت او را شناختند زیرا او بسیار ماخوذ به حیا بود و هرگز خودنمایی نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در خبرگزاری هستیم و با حضور او در مکه خبرهای دست اول را از او می‌گرفتیم. اما از روزی که مفقود شدند، مدوام پیگیر او بودیم و از آقای پیش‌بهار سراغ او را می‌گرفتیم شاید ما کمی زودتر از دیگران متوجه این واقعه تلخ شدیم.

مرزبان خاطرنشان کرد: هنگام رفتن شهید حسینی به او گفتم شماره من را به همسرتان بدهید تا اگر کاری پیش آمد من به او کمک کنم. چه خوب که این کار را نکرده بود. زیرا نمی‌دانم اگر همسرش با من تماس می‌گرفت باید چه چیزی به او می‌گفتم.

وی در پایان گفت: امیدوارم خداوند به تمام بازماندگان او علی‌الخصوص همسر و دخترش و خانواده‌اش صبر عطا کند.

روحش شاد ....

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.