پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نایب رئیس مجلس: دولت فاجعه منا را با جديت لازم پيگيري نمايد

نایب رئیس مجلس: دولت فاجعه منا را با جديت لازم پيگيري نمايد
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیر فاجعه منا خواهیم بود گفت: از دستگاه دیپلماسی و دولت هم به طور جدی خواستاریم که موضوع را با جدیت کامل پیگیری نماید.
حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد پس از استقبال از رئیس سازمان حج و زیارت در فرودگاه امام خمینی (ره) در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: جا دارد به خانواده های جانباختگان فاجعه منا تسلیت بگویم و از تلاش شبانه روزی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بویژه برادر آزاده آقای اوحدی تشکر کنم.
وی افزود: طبق گزارشی که دارم از بین چند هزار افرادی که بدن های آنها آسیب دیده بود دهها زائر ایرانی را شناسایی کردن کار بسیار بزرگ و سختی بوده است.
نایب رئیس اول مجلس گفت: ما در مجلس شورای اسلامی اولاً به طور جدی پیگیر هستیم که موضوع منا باید توسط یک هیئت حقیقت یاب مورد بررسی قرار گیرد.
ابوترابی فرد افزود: در نشست هایی که با پارلمان های کشورهای اسلامی و در آینده نزدیک با مجلس عضو مجمع مجالس آسیایی خواهیم داشت این موضوع را به طور جدی پیگیر خواهیم بود.
وی گفت: باید ریشه ها و عوامل بروز این حادثه هولناک و جانکاه که برای امت اسلام بسیار سخت است شناسایی شود و هر کسی که در این حادثه گرفتار قصور و تقصیر شده است باید تنبیه و مجازات شود.
ابوترابی فرد تصریح کرد: اگر این دو اتفاق رخ ندهد ما نمی توانیم تضمین امنیتی برای زائران خانه خدا در آینده داشته باشیم.
وی گفت: باید این امنیت در سایه برخورد قاطع با عوامل این حادثه بدست آید.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.