پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

فعالیت چشمگیر سازمان در حوزه عتبات بخش های دیگر را به تکاپو واداشت

با افزایش زائران عتبات دو درمانگاه جديد ايراني در عراق راه اندازی شد

با افزایش زائران عتبات دو درمانگاه جديد ايراني در عراق راه اندازی شد
دكتر سليمان صادقي جانشين نماينده مركز پزشكي هلال احمر در عراق اعلام کرد: همزمان با افزايش آمار اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات، دو درمانگاه جديد در كشور عراق براي ارائه خدمات بهتر و بيشتر به زائران ايراني راه اندازي شده است.وي افزود: با توجه به اينكه بسياري از پروازهاي بازگشت زائران به شهر بغداد انجام مي‌شود و هر شب حدود 1000 تا 1500 نفر زائر اين در شهر حضور خواهند داشت به همين منظور يكي از اين درمانگاه‌ها را در شهر بغداد راه اندازي كرديم.
جانشين نماينده مركز پزشكي هلال احمر در عراق ادامه داد: همچنين يكي از درمانگاه‌ها را در شهر كربلاي معلي در هتل الدله در خيابان بغداد(شارع بغداد) در جنب حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس عليه‌السلام راه اندازي كرديم تا خدمات بيشتري به زائران عزيز ارائه شود.وي اظهار داشت: در حال حاضر حدود 30 نفر كادر پزشكي شامل پزشك، پرستار و كارشناسان بهداشت محيط، تغذيه و آزمايشگاه در درمانگاه‌هاي ايران در عراق حضور دارند.
دكتر صادقي خاطر نشان كرد: طبق آمار بالاترين مراجعات در زمينه دردهاي عضلاني و اسكلتي و سرماخوردگي‌ها و گرفتگي‌هاي تنفسي بوده است. ابتلا به بيماري‌هاي اسكلتي - عضلاني كه معمولاً با درد همراه است مي‌تواند مانع خواب راحت شود. كمر درد، درد در زانو و درد اندام فوقاني به خصوص شانه و مچ دست از جمله اين موارد هستند.جانشين نماينده مركز پزشكي هلال احمر در عراق خاطرنشان كرد: خدمات ويزيت، تزريقات، سرم ترابي، تست قند خون، بخيه و نوار قلب در مراكز درماني هلال احمر در كربلاي معلي براي زائران اعزامي از سوي سازمان حج و زيارت به صورت رايگان انجام مي شود.
وي يادآور شد: هم اكنون دو مركز درماني در كربلاي معلي، يك مركز در نجف اشرف، يك مركز در كاظمين، يك مركز در بغداد و يك مركز در امامزاده سيد محمد كار خدمات رساني درماني را به زائران عتبات عاليات انجام مي دهند.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.