پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد ؛

ایران آماده اعزام زائران اربعین حسینی به کشور عراق است

ایران آماده اعزام زائران اربعین حسینی به کشور عراق است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده اعزام زائران اربعین حسینی به عراق است و منتظر اعلام مسئولان این کشور هستیم.

سعید اوحدی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم اربعین جانباختگان فاجعه منا در سبزوار طی گفت و گو با خبرنگاران در خصوص صدور روادید برای زائران اربعین افزود: پیگیری های بسیار در این زمینه انجام شده و تاکنون وزارت کشور و وزارت امور خارجه کشور عراق سیاست های صدور ویزا و قیمت آن را اعلام نکرده اند.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین در وزارت کشور ما تشکیل شده است اظهار کرد: نشستی شنبه هفته آینده با حضور اعضای این ستاد برگزار می شود تا آخرین وضعیت و سیاست ها در زمینه اعزام زائران مورد بررسی قرار گیرد.

اوحدی گفت: ما دخالتی در سیاست های کشور عراق در زمینه اعزام زائران اربعین نداریم و این سیاست ها باید از سوی این کشور اعلام شود.

وی در خصوص استقرار نمایندگی های سازمان حج و زیارت در شهرستان های بزرگ نظیر سبزوار افزود: این موضوع یکی از درخواست های فرماندار و نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: باید راهکارهای تازه ای را در این زمینه مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم با توجه به شرایط قانونی راهی برای استقرار دفاتر این سازمان در شهرستان ها پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: هدف این سازمان افزایش رضایت زائران است که با توجه به فاصله طولانی شهرها با یکدیگر، با استقرار دفاتر حج و زیارت تسهیلات خوبی برای اعزام زائران فراهم می شود.

اوحدی درباره سفر عمره مفرده نیز گفت: به مسئولان کشور عربستان اعلام کرده ایم تا زمانی که دو مامور پلیس خاطی این کشور محاکمه نشوند هیچ برنامه ای برای اعزام زائران عمره نداریم. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.