پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جانشین فرمانده سپاه ایلام: روند تکمیل اردوگاه اربعین در مهران ادامه دارد

جانشین فرمانده سپاه ایلام: روند تکمیل اردوگاه اربعین در مهران ادامه دارد

جانشین فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: به منظور تجهیز زیرساخت ها برای حضور زوار در آیین اربعین، آماده سازی اردوگاه پنج هزار نفری اسکان زوار در پایانه مرزی مهران در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اردوگاه از تعداد زیادی چادر 220 متری به همراه سرویس های بهداشتی، کمپ فرهنگی و نمازخانه تشکیل شده و تا قبل از حضور زوار اربعین، ارودگاه آماده بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین برنامه ها و اهداف ستاد ساماندهی زوار اربعین حسینی مباحث فرهنگی است که برای این منظور در همه مبادی ورودی استان ایلام و در طول مسیر حرکت زائران به سمت مهران و در داخل پایانه مرزی کمپ های فرهنگی ایجاد می شود.

طهماسبی افزود: این کمپ ها با استقرار و برپایی چادرهایی به گستره 220 متر همراه با نمازخانه، وضوخانه و سرویس های بهداشتی است که در این اماکن علاوه بر پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی، با استفاده از بروشور، بنر و دیگر اقلام تبلیغاتی سعی به معرفی جاذبه ها و مناطق دیدنی و عملیاتی استان ایلام به زوار می شود.

جانشین فرمانده سپاه ایلام از روند تکمیل توقفگاه خودروهای زوار در نزدیکی بوستان جنگلی رضا آباد نرسیده به شهر مهران خبر داد و یادآور شد: این توقفگاه در صورت تکمیل شدن ظرفیت پارک 100 هزار دستگاه خودرو را دارد.

پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام از معبرهای اصلی تردد زوار در ایام مختلف سال به عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون نفر زایر از این مرز خود را به عتبات عالیات در کشور عراق برسانند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.