پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بر اساس تعهد طرف سعودی ؛

با تطبیق DNA وضعیت مفقودین ایرانی فاجعه منا در آینده نزدیک معلوم خواهد شد

با تطبیق DNA وضعیت مفقودین ایرانی فاجعه منا در آینده نزدیک معلوم خواهد شد
رئیس سازمان حج و زیارت روز گذشته(جمعه) در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: امیدواریم با تطبیق DNA پیکر سایر مفقودان ایرانی فاجعه منا پیدا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مهندس سعید اوحدی ظهر روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ، گفت:  از رخداد منا به عنوان یک فاجعه نام می‌برم و باید گفت تفکر متحجر بر فرآیند حج سبب شد با این مصیبت سنگین مواجه شویم .

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: زائران امسال مراسم برائت از مشرکین را با شکوه تمام در روز عرفه برگزار کردند و نفرت خودشان را از آمریکا و دشمنان اعلام کردند.

اوحدی درادامه افزود: زائران ما براساس دستورالعمل‌ها عمل کردند، اما متاسفانه در مقاطعی پلیس عربستان راه زائران ما را در ورودی مسیرها بست و از 450 کاروان ما 33 کاروان را به اجبار به خیابان 204 هدایت کرد درحالیکه بقیه کاروان های ما بدون حادثه از مسیر اصلی تعیین شده برای زائران ایرانی به جمرات رفتند.

وی در خصوص علت دیگر وقع این فاجعه تلخ و مرگبار گفت: زائران کشورهای دیگر نیز که خیمه های آنان در خیابان 204 مستقر بود، در مسیر برگشت به جای دور زدن، از مقابل زائران وارد شدند.

او گفت: سوء‌تدبیر رخ‌داده از سوی عربستان موجب تقابل جمعیت بالای زائران و جان باختن بیش از 7 هزار نفر از زائران کشورهای اسلامی شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پس از حادثه ابین 5 تا 6 هزار پیکر جان باختگان در سردخانه‌ها وجود داشت و فرزندان شما برای یافتن زائران تلاش بسیاری انجام دادند، اظهار کرد: تنها صدایی که در عربستان شنیده شد صدای ایران بود که توانست پیکرهای خود را به کشور انتقال دهد.

اوحدی اضافه کرد: هنگامی که خدمت مقام معظم رهبری مشرف شدیم ایشان تأکید داشتند نخست خاطره منا را زنده نگه داریم و همچنین پیگیری حقوقی این حادثه با جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان یادآور شد: امیدواریم با تطبیق DNA وضعیت سایر مفقودان ایرانی فاجعه منا در آینده نزدیک مشخص شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.