پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضور رئیس سازمان حج و زیارت؛

مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان فاجعه منا در مشهد برگزار شد

مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان فاجعه منا در مشهد برگزار شد
مراسم چهلمین روز  عروج عارفانه مهاجران الی الله ، حاجیان قربانی عید قربان در سرزمین منا روز جمعه 15 آبان ماه با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور و استاندار خراسان رضوی در حسینیه نصرت مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مشهد مقدس؛ مراسم بزرگداشت چهلمین روز عروج عارفانه جانباختگان منا به همت مدیریت حج و زیارت استان خراسان رضوی و بعثه مقام معظم رهبری در این استان با حضور خانواده های داغدیده حاجیان اعزامی از شهرستان مشهد و همچنین خانواده شادروان حاج محمد حکیمی راد در جمع کارگزاران زیارتی و روحانیون کاروانها و مسئولین استان برگزار گردید.
 
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی  گفت: انسان در سختی ها و مشکلات رشد می یابد و برخی مشکلاتی که برای انسان پیش می آید در راستای تکامل اوست و با اشاره به اجر عظیم صبر ، بازماندگان را در ثواب این مهاجران الی الله شریک دانست .

وی که در موسم حج سالجاری نیز حضور داشت، با بیان مسایلی از وقوع این حادثه تلخ ، به تلاش و پیگیری نماینده  مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر و ریاست سازمان حج و زیارت جناب مهندس اوحدی در برخورد شایسته با این حادثه و پیگیری امور مربوطه اشاره و از زحمات این عزیزان و همه خدمتگزاران زائرین تقدیر و تشکر کرد.
 
در حج سالجاری بیش از هشت هزار و 500 زائر از استان خراسان رضوی به مناسک حج تمتع اعزام شدند که متاسفانه در فاجعه منا 97  نفر از حاجیان اعزامی این استان جان خود را از دست دادند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.