پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پناهیان: حضور در اربعین حسینی وظیفه انسانی و جهانی است

پناهیان: حضور در اربعین حسینی وظیفه انسانی و جهانی است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضور در اربعین حسینی(ع) امری شخصی نیست، بلکه یک وظیفه انسانی و جهانی برای تبلیغ اسلام ناب محمدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان روز سه شنبه در همایش یک روزه و مردمی «آیه الایمان» در سازمان حج و زیارت افزود: به رغم تمامی تلاش های صورت گرفته در این زمینه، هنوز نتوانسته ایم کاری را که در شان و منزلت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشد، انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بسیاری از علما، ایجاد این حرکت میلیونی در اربعین هیچ چیزی جز این نیست که دست الهی باعث این تجمع میلیونی شده و کسی نمی تواند جز خداوند بگوید که من در آن نقش داشته ام.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به رغم اینکه اعمال حج واجب برای هر مسلمان فقط یک بار توصیه شده، اما زیارت مکرر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بارها مورد تاکید قرار گرفته است. 

وی تاکید کرد: مسلمانان باید نسبت به اربعین احساس وظیفه کنند و کسی که از سر وظیفه به این زیارت مشرف شود، بطور قطع نورانیت بیشتری خواهد داشت. 

پناهیان خطاب به رسانه ها گفت: رسانه ها و اصحاب قلم باید احساس وظیفه برای زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بویژه در ایام اربعین را برای مردم جا بیاندازند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اقدامات تروریستی در منطقه افزود: رسانه ها باید چهره زشت تروریست های فرامرزی را که به نام اسلام دست به سر بریدن مردم می زنند، معرفی کنند زیرا حضور میلیونی در اربعین برای پاسداشت کسی است که سر او از بدن جدا شده است.

وی گفت: اربعین بهترین پاسخ برای مقابله با تروریست هایی است که با برنامه ریزی می خواهند چهره اسلام را خراب کنند و مسلمانان باید مراقب ترفندهای دشمنان اسلام باشند.

در ادامه این همایش، از سایت خادم الحسین و نرم افزار اربعین حسینی رونمایی شد.

همچنین در این همایش، رادیو اربعین در ایران بر روی موج «اف ام» - FM - و در کربلا و نجف بر روی موج «ای ام» - AM - افتتاح شد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.