پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت :

انسان با ايمان وعمل صالح مي تواند سد محكمي درمقابل نفوذ شيطان ايجاد كند

انسان با ايمان وعمل صالح مي تواند سد محكمي درمقابل نفوذ شيطان ايجاد كند

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر: امروز استكبار به سركردگي آمريكا درتلاش است تا با بهره گيري از شيوه هاي مختلف سياسي ، اقتصادي ، فرهنگي ، نظامي و ... دركشور نفوذ كند و طبيعي است كه بايد همگان مراقب باشند تا دشمن از در بيرون رفته از پنجره بازنگردد. انسان باايمان و عمل صالح مي تواند سد محكمي در مقابل نفوذ شيطان ايجاد كند تا نتواند او را فريب دهد . اگر شيطان بر انسان مسلط شود تا دين ، ايمان ، شرف و فضيلت او را نگيرد دست بردار نخواهد بود.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در ادامه سلسله مباحث اخلاقي درجمع كاركنان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري ، تعيين هدف را در زندگي صحيح ديني و اسلامي ضروري دانست و گفت: رسيدن به قرب الهي و جلب رضايت حق هدف مطلوب از زندگي است كه صريحا نيز در آيه " وما خلقت الجن والانس الا ليعبدون " به آن اشاره شده است .


وي افزود : اگر انسان براساس اين هدف زندگي كند فرداي قيامت وضعيت بسيار مناسبي خواهد داشت اما اگر از اين هدف فاصله بگيرد هم زندگي دنيوي براي او تلخ و تنگ خواهد شد و هم فرداي قيامت را از دست مي دهد و آيه "خسرالدنيا والاخره ذلك هوالخسران المبين" شامل او خواهد شد .

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه بحث محاسبه درمباحث ديني به صورت جدي مورد توجه قرارگرفته است گفت: انسان ممكن است درست هدف گذاري كرده باشد اما غفلت كرده و مسير را اشتباه برود و خودش هم نداند ، براي همين انسان بايد در زندگي راهنما و هدايت گرداشته باشد تا در دام فتنه ، فساد ، تباهي و مسيرهاي انحرافي دنيوي نيفتد.


وي اضافه كرد: دريك لحظه ممكن است انسان از مسير حق به مسير باطل رفته و زندگي اش عوض شود ، اينها حقايقي است كه در اسلام بسيار زيبا مطرح شده است.


نماينده ولي فقيه با استناد به آيات قرآن كريم ، شيطان را در كمين همه مردم به جز بندگان مخلص خدا دانست و اظهار داشت: افراد شياد در جامعه امروز حتي برخي انسان هاي متدين و با فضيلت را فريب دادند لذا انسان براي حفظ عقايد خود بايد با الگو گيري از شخصيت هاي برجسته اي همانند حضرت عبدالعظيم حسني (ع) عقايد خويش را مرور نمايد تا از هرگونه انحراف عقيديتي و فكري مصون بماند.


وي با اشاره به اينكه نشر خرافات و عقايد انحرافي براي منحرف كردن مردم بويژه جوانان صورت مي گيرد خاطر نشان كرد: هم شياطين جن و هم شياطين انس به كمين نشسته اند و همه بايد هوشيار و دقت نظر داشته باشيم .


سرپرست حجاج ايراني با اشاره به آياتي از كلام الله مجيد از وسوسه بعنوان حربه شيطان براي نفوذ در انسان ها نام برد و گفت: آيا مي توان تصور كرد آمريكائي كه چشمانش را بر روي فجايع يمن و جنايات در سوريه بسته است و حرفي نمي زند و حتي از كشورهايي كه اصلا روي دمكراسي را نديده اند حمايت مي كند بدنبال خيرخواهي براي مردم است؟


حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود : شبكه هاي ماهواره اي و اجتماعي فراواني براي ايجاد تشويش در اذهان مردم و برهم زدن اعتقادات ديني جوان ها راه اندازي شده اند و هرسال هاليوود صدها فيلم براي نفوذ و اثر گذاري بر روي افكار عمومي جهان مي سازد و سازمان هاي جاسوسي دنيا ميلياردها دلار براي نفوذ در كشورها هزينه مي كنند لذا بايد مراقب نفوذ افكار و اعتقادت شيطاني باشيم.


وي افزود: پيامبر 23 سال قوانين اسلام را مطرح و مردم را به اسلام دعوت كرد اما درحالي كه پيكرش روي زمين بود اختلاف كردند و مسير مشخص شده از سوي رسول خدا (ص) براي زندگي سعادتمندانه انسان ها را منحرف نمودند كه نتيجه اش حادثه كربلا و سلطه يزيد بر جامعه و فجايعي بود كه اتفاق افتاد ، پشت صحنه چيز ديگري بود و مردم درظاهر چيز ديگري مي ديدند.


حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكراضافه كرد: هشداري كه رهبري عظيم الشان انقلاب درمورد مراقبت نسبت به نفوذ دشمنان مطرح كردند ، يك حقيقت است و امروز استكبار به سركردگي آمريكا درتلاش است تا با بهره گيري از شيوه هاي مختلف سياسي ، اقتصادي ، فرهنگي ، نظامي و ... دركشور نفوذ كند و طبيعي است كه بايد همگان مراقب باشند تا دشمن از در بيرون رفته از پنجره بازنگردد.


نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت در پايان سخنان خود بعنوان يك نكته اخلاقي به حاضران توصيه كرد: همواره مراقب خطراتي باشند كه درتمام طول شبانه روز انسان را در معرض نفوذ شيطان قرار مي دهد و با اتكاء به ايمان و عمل صالح راه نفوذ شيطان را ببندند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.